به گزارش رمزگشانیوز؛ سعید جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: رسانهها بر اساس شاخصهای محتوایی که جریانسازی نتیجهبخش، امیدآفرینی و نقد کارشناسی در منطقه و استان را تحت شعاع قرار دهد امتیازبندی میشوند.
وی توجه به مسائل استان در تولید محتوا را نیز در این ارزیابیها مهم خواند و افزود: تراز نویسندگان نیز بر مبنای همین شاخصها ارزیابی و تعیین میگردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عکسهای تولیدی و اختصاصی، انتشار سرمقاله، یادداشتها و مصاحبههای تولیدی، پاسداشت زبان پارسی، گرافیک، صفحهآرایی، تعداد شمارگان و کاربران فعال در شبکههای اجتماعی، فروش نسخه الکترونیک رسانه، پوشش بیمهای خبرنگاران تحت مجموعه از سوی سرپرستان نمایندگی نشریات سراسری، از محورهای مهم برای ارزیابی فعالیتهای رسانههای سراسری است.
جابری انصاری با بیان اینکه تولید محتوا بر اساس شعار سال و مقابله با اخبار جعلی نیز در امتیازبندی رسانهها موردتوجه است، گفت: تولید محتوا با رویکرد ارتقا سواد رسانهای مخاطبان با روشن ساختن افکاری عمومی جامعه، تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی، مبانی تفکر سیاسی امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از دیگر معیارها برای ارزیابی و رتبهبندی رسانهها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: تعداد صفحات و سایت اینترنتی فعال با قابلیت دسترسی به آرشیو رسانهای از دیگر ملاکها برای رتبهبندی رسانههای استانی محسوب میشود.
وی افزود: در استانها سرپرستان رسانهای بر اساس تعداد خبرنگارانی که مطابق فهرست سامانه تأمین اجتماعی برای آنها بیمه لحاظ شده است نیز ارزیابی و رتبهبندی میشوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، این اقدام را گامی مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی فعالیتهای رسانهای در استانهای کشور قلمداد کرد و گفت: تفکیک رسانههای تأثیرگذار و غیررسانهایها از طریق شاخصهای پیشبینیشده با سهولت بیشتری صورت میگیرد و در تصمیمگیریهای کلان نیز بهعنوان معیار و شاخص مدنظر خواهد بود.