به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان با اعلام این خبر افزود: طرح نجم با هدف افزایش بهرهوری و اثربخشی فعالیتهای آموزشی، استقرار نظام مولدساز، ارتقا و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز، کیفیتبخشی به آموزشهای مهارتی و شناسایی ظرفیتها و قابلیتها توسط سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور طراحی و به مدت یک هفته در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفهای کشور بهصورت همزمان با حضور ناظران سازمان اجرا شد.
«بهزاد غفاری» افزود: در این طرح، وضعیت کارگاههای آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفهای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاهها و... مورد ارزیابی قرار گرفت تا بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با تمرکز به دو رکن اصلی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور یعنی مربیان و مراکز آموزشی هم راستا با طرح نهضت ملی مهارتآموزی در گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شد تا با رصد فعالیتها و شناسایی فرصتها و چالشها، اطلاعات جامعی از ظرفیت کارگاهها و مراکز آموزشی و قابلیت منابع انسانی بهمنظور تصمیمسازی و تصمیمگیری مبتنی بر آمار و اطلاعات عینی و واقعی در اختیار مدیران قرار دهد.
غفاری با اشاره به اینکه در قالب این طرح، مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمهتعطیل بودن کارگاههای آموزشی بررسی شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفهای شهیدان رهبری، شهید خدایی، خواهران الزهرا، زیبادشت، اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد مورد ارزیابی و سنجش میدانی قرار گرفت و در کنار این ارزیابی، نظرات کارشناسی رؤسا و مربیان البرز همگام با سایر مراکز آموزش فنی و حرفهای کشور، بهصورت دقیق بهمنظور آگاهی از کمیت و کیفیت مراکز آموزش فنی و حرفهای توسط گروه مجهز ارزیاب سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور مورد بررسی قرار گرفت تا بر اساس نتایج، با یافتن نقاط قوت و ضعف بهصورت اصولی در جهت رفع مشکلات و موانع چارهاندیشی شود.
گفتنی است در حال حاضر ۷ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای در سطح استان مشغول ارائه خدمات آموزشهای مهارتی به اقشار مختلف استان هستند.