به گزارش رمزگشانیوز؛ رحمان درکی در جلسه کارگروه برنامه ریزی کتاب درسی البرز، اظهار کرد: ثبت سفارش کتابهای درسی برای تمام پایهها و رشتههای تحصیلی از روز ۲۷ فروردین ماه و ثبت نام پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیرماه آغاز میشود.
وی بیان کرد: ثبت سامانهای کتب در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی انجام میشود.
درکی ادامه داد: ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتابهای درسی دانشآموزان استثنایی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس به صورت گروهی اقدام به ثبت نام کتب درسی کنند، اضافه کرد: مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان می بایست طبق جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش البرز یاد آورشد: کتابهای درسی، بر اساس سفارشات ثبت شده در سامانه، توزیع می شود.
وی گفت: سامانه کتاب برای دانشآموزان ( پایههای تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۷ فروردین تا ۲۶ خردادماه باز میشود تا ثبت سفارش در سامانه کتب درسی را انجام دهند.
درکی تصریح کرد: برای پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیزاین سامانه از ۵ تیر تا ۱۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ فعال می شود.
وی افزود: مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
وی متذکر شد: شیوه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی با برنامه ریزی کامل درالبرز مورد پیگیری قرار گیرد تا هیچ دانش آموزی همزمان با آغاز سال تحصیلی بدون کتاب وارد مدارس استان نشود.
دراین جلسه گزارشی از فرآیند ثبت سفارش و توزیع کتب درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه گردید و اعضای کارگروه به بیان پیشنهادات و چالش های کتاب درسی در مدارس استان البرز با توجه به مهاجرپذیری البرز، وضعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع ، رشته های جدید هنرستانی ، هدایت تحصیلی و نظارت پرداختند.
انتهای پیام