به گزارش رمزگشانیوز؛ حسین مهاجری با اشاره به آخرین وضعیت تهیه طرح جدید تفصیلی کرج گفت: در طرح تفصیلی جدید، بحث تراکمها، کاربریها و نوعیت ساخت و ساز در مناطق مختلف بر اساس نیاز اصلی شهر در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه تدوین طرح تفصیلی جدید کرج ۱۲ مرحله دارد، افزود: بعد از تکمیل همه مراحل، طرح جهت تایید نهایی به شورا و ادارات مربوطه ارسال میشود و بعد از طی کردن پروسه قانونی، ابلاغ خواهد شد.
مهاجری یکی دیگر از موضوعاتی که در طرح تفصیلی جدید مورد بررسی و اصلاح قرار میگیرد را موضوع دو نقشه ای بودن مجوزهای ساخت و ساز بیان کرد و افزود: طبق نظرکارشناسان و مشاورینی که در حال تهیه این طرح بودند بعد از اتمام این مرحله، اقدامات لازم برای تایید نهایی طرح تفصیلی صورت میگیرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نقش تدوین طرح تفصیلی جدید در کالبد شهر توضیح داد: مغایرتهای طرح تفصیلی قبلی کرج احصاء شده و رفع آنها در طرح جدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی جدید، بحث تراکمها، کاربریها و نوعیت ساخت و ساز در مناطق مختلف بر اساس نیاز اصلی شهر در نظر گرفته شده است.
مهاجری تاکید کرد: وضعیت معابر و راه های ارتباطی شهر یکی دیگر از مواردی است که در طرح تفصیلی جدید با جزییات به آن پرداخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مهاجرپذیری کرج و افزایش روز به روز جمعیت این کلانشهر نیاز بود در طرح تفصیلی جدید، به بحث معابر و راههای ارتباطی به صورت به روز ویژه پرداخته شود.
به گفته این مسئول، متاسفانه در حال حاضر شاهد مغایرت اغلب ساختمانهای کرج با نقشه اولیهای که مجوز ساخت بر مبنای آن صادر شده هستیم، به این ترتیب که مالک بر اساس نقشه اولیه مجوزی میگیرد ولی ساختمان احداث شده تفاوت زیادی از لحاظ تراکم، تعداد طبقات و... با نقشه اولیه دارد که این امر مشکل ساز شده است.
مهاجری تاکید کرد: یک نقشه ای شدن را به معنای کاهش حاشیه سود سازندگان نیست به جرأت میتوان گفت اگر این مساله در همه ساختمانهای کرج اتفاق نیفتد، در قریب به اتفاق آنها صورت میگیرد و به موضوعی عادی در میان سازندگان تبدیل شده است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: یکی از مواردی که در طرح تفصیلی جدید به آن پرداخته شده ارائه راه حلی برای رفع این مشکل که به دغدغه ای برای مدیریت شهری تبدیل شده، است.
وی افزود: با این کار بحث کمیسیون ماده ۱۰۰ کم رنگ خواهد شد و نظارت دقیق و قانونمند تری بر روند ساخت و سازهای شهر صورت میگیرد.
مهاجری ادامه داد: البته یک نقشه ای شدن به معنای کاهش حاشیه سود سازندگان و کاهش طبقات در ساخت وسازها نیست بلکه به دنبال آن هستیم که با این کار هم شاهد نوسازی در سطح شهر باشیم و هم شاکله و تراکم شهری به طور غیر معمول رشد نکند.