به گزارش رمزگشانیوز؛ «علی قاسمپور» رئیس شورای شهر کرج در جلسه کارگروه بررسی پروژه قطار شهری کرج که پیرامون بررسی رفع مشکلات این پروژه در محل شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه خط ۲ قطار شهری یکی از پروژههای اثرگذار در زمینه پدافند غیر عامل است اظهار کرد: طولانی شدن زمان تکمیل این پروژه با محدودیت اعتبار، افزایش قیمتها و اختلافات بین پیمانکار و کارفرما همراه شده و پروژه را بارها متوقف نموده بود.
قاسمپور بیان کرد: اما امروز قطار شهری کرج که جزو سیاستهای اصلی شورای ششم است، با همدلی و پیگیری در آیندهای نزدیک فاز ۱خط۲ آماده بهره برداری است.
علیرضا رحیمی محمود آبادی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج هم در کارگروه بررسی پروژه قطار شهری کرج که با حضور اعضای کارگروه و ناظرین قطار شهری، مشاوران، پیمانکاران و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی در محل شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه روند تکمیل پروژه به خوبی در مسیر حرکت قرار گرفته و تا دهه مبارکه فجر فاز۱ خط۲به نتیجه خواهد رسید، اظهار کرد: کمبود اعتبارات یکی از دلایل روند کندی در پروژه مترو است؛ طی سفر آخر رئیس جمهور به استان البرز اعتباری برای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شد اما کافی نیست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج بیان کرد: علاوه بر پیشرفت پروژه در محدوده ۴۵متری گلشهر تا چهارراه طالقانی، ادامه خط ۲ از چهارراه طالقانی تا پایانه شهید سلطانی با پیشرفت خوبی مواجه هستیم و سرعت کار در این محدوده بالاست؛ امیدواریم در صورت تامین اعتبار تا پایان دوره ششم شورا این مسیر نیز تقدیم مردم عزیز شود.
جواد چپردار رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج، راه اندازی قطار شهری را هدیه شورای دوره ششم به مردم عنوان کرد و افزود: خط منتهی به ایستگاه چهارراه طالقانی آماده بهره برداری است که طول آن به شش و نیم کیلومتر می رسد ولی این مسیر کوتاه در کلانشهر کرج، باری از دوش مردم برنمی دارد و باید برنامه ریزی و سیاستگذاری برای اینکه ایستگاه را به ایستگاه شهید سلطانی برسانیم ایجاد شود.
محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: قرار شده ایستگاه f تاk (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) خط دو قطار شهری کرج به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در دهه فجر تست سرد و گرم شود؛ رام قطار ۷ واگنی که توسط شرکت واگن سازی تهران تعمیر و اورهال شده است در صورت تسریع در تحویل، آماده انجام تستهای اولیه در این مسیر هستیم.
محمد اسدیان یادآور شد: تست سرد، تست گرم، راهاندازی و بهره برداری مراحلی است که قبل از بهرهبرداری قطعی از این ایستگاهها باید طی شود؛ با راهاندازی که انجام میشود، طبق پروتکلهای بینالمللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز، مسافر در ایستگاهها جابهجا خواهد شد.
حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای توسعه خط قطار شهری بایستی لیستی از نیازمندی ها، پیش بینی و زمانبندی و هزینه های فوق، پیش بینی و توسط کارگروه بررسی شود و در خصوص عدم پیش بینی برخی از هزینه ها، روش های جایگزین اعمال شود.
انتهای پیام