printlogo


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز:
البرز کمتر از 2 درصد افراد بی سواد دارد
البرز کمتر از 2 درصد افراد بی سواد دارد
کد خبر: 10077
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در سومین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز گفت: بیش از ۹۸ درصد از مردم استان سواد دار هستند که این درصد کم افراد بی‌سواد زیبنده البرز نیست.
به گزارش رمزگشانیوز؛ مرتضی ولی‌پوری افزود: برای سواد دار کردن افراد بی‌سواد باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت سواد بر کسی پوشیده نیست، باید با احساس مسئولیت بیشتر برای شناسایی افراد بی سواد در استان گام برداریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان داشت: بی سوادی یکی از عوامل بزهکاری در جامعه محسوب می شود که باید برای کمک به افراد بی سواد و هدایت آنها به سمت کلاس های خواندن و نوشتن از خیرین، سمن ها و نیروهای جهادی فعال در استان البرز کمک گرفت.

ولی پوری یادآورشد: برای سرعت بخشی به کارهای مربوط به شناسایی افراد بی سواد همه فرمانداران البرز می بایست به کمک آموزش و پرورش بیایند و همچنین کارگروه تخصصی مشترک بین دستگاه ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: مصوبات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان برای فرمانداری های البرز ارسال گردد تا در فرصت ۲ ماه مشخصات افراد بی سواد را جمع آوری کنند.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: برای انگیزه بخشی در بین افراد بی سواد باید زمینه حرفه آموزی شغلی و مهارت آموزی را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: حاشیه نشینی یکی از عوامل مهم بی سوادی است که باید از این مناطق اقدام به آموزش سواد خواندن و نوشتن به افراد بی سواد کنیم.

ولی پوری عنوان کرد: ظرف یک هفته جلسه ای با حضور مدیرکل زندان های البرز برگزار شود تا برای آموختن سواد خواندن و نوشتن به زندانیان راهکارهای مناسب بررسی شود.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/10077