جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کتاب ما شروعش می‌کنیم نوشتهٔ کالین هوور و ترجمهٔ آرتمیس مسعودی است و نشر آموت آن را منتشر کرده است. این کتاب ادامهٔ رمان «ما تمامش می‌کنیم» است و درست از انتهای کتاب اول شروع می‌شود. برای فهم بهتر داستان، باید کتاب ما شروعش می‌کنیم را بعد از خواندنِ کتاب اول بخوانید.
شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس، تکایا و مساجد به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
کتاب ما تمامش می کنیم داستانی از کالین هوور با ترجمه آرتمیس مسعودی است. این داستان درباره زندگی و انتخاب‌های دختری به نام لیلی است. ماجرایی عاشقانه که به شما ثابت می‌کند: گاهی اوقات کسی که دوستت دارد، بیش از همه آزارت می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال برگزاری نمایشگاه قرآنی یک تجربه خیلی خوب بوده، گفت: علی‌رغم اینکه آغاز به کار نمایشگاه همزمان با روز اول سال نو بود، اما استقبال بیش از توقع ما انجام شده است.
کتاب تیزذهن بمانید نوشتهٔ سانجی گوپتا با ترجمهٔ هاجر علی پور در انتشارات میلکان منتشر شده است. در تیزذهن بمانید، یاد می‌گیرید ذهنی بسازید که بین الگوهایی ارتباط برقرار می‌کند، کاری که شاید انجامش برای ذهن دیگران ممکن نباشد و به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را بهتر اداره کنید.
سینماهای سراسر کشور به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام علی(ع)، از دهم تا چهاردهم فروردین‌ مشمول تعطیلی‌هایی است.
کتاب قوانین روزانه نوشتهٔ رابرت گرین و ترجمهٔ آرسام هورداد است. نسخۀ فارسی کتاب The Daily Laws با خرید حق انحصاری ترجمه و انتشار در ایران از ناشر اصلی، Inkwell Management LLC با نام «قوانین روزانه: ۳۶۶ کاوش ذهنی دربارۀ قدرت، اغواگری، استراتژی، چیرگی و سرشت انسان» در نشر نوین چاپ شده است.
کتاب کوهستان تویی نوشتهٔ بریانا ویست و ترجمهٔ غزاله شکرابی است و نشر دیوار این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی موضوعِ خودویرانگری تا تسلط بر خود.
جشنواره بین المللی فیلم فریبورگ به کار خود پایان داد و جایزه بهترین فیلم کوتاه به «شوهر ایران خانم» ساخته مرجان خسروی رسید.
کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی نوشتهٔ ام سوامی و ترجمهٔ مرتضی براتی است. نشر مهرگان خرد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آمار تجمیعی بازدیدکنندگان از ۲۵۹ موزه، پایگاه و بنای تاریخی را یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مشکلی در سفرهای نوروزی امسال نداشتیم.
کتاب لیز خوردن روی شادی نوشتهٔ دانیل گیلبرت و ترجمهٔ ثمین صداقت کار است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتاب سفری آگاهی‌بخش و بسیار سرگرم‌کننده از میان ضعف‌های تصور انسان است. گیلبرت در این کتاب دلیل تلاش‌های به‌بیراه‌رفتهٔ ما را برای یافتن شادی برملا می‌کند.
بازگشایی در ورودی کوچه «تکیه دولت» مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ورود بازدیدکنندگان به طور رسمی انجام شد.
حال عالی 1403/01/03
کتاب حال عالی نوشته دیوید برنز است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی منتشر شده است. کتاب حال عالی تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب است که به شما کمک می‌کند زندگی آرام‌تری داشته باشید.
همزمان با فرارسیدن ایام سال نو ساعت کاری و روزهای تعطیل گروه موزه‌های دفینه در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.
کتاب نظریه کارها؛ داستان نوآوری و انتخاب مشتری نوشتهٔ کلیتون ام. کریستنسن و تدی هال و کرن دیلن و دیوید اس. دانکن و محسن ربیعی و ترجمهٔ حدیث معظمی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.
قرآنی به طول ۴۰ متر اثر یک هنرمند چینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.
کتاب زیاد فکر نکنید، نوشتهٔ آن بوگل و ترجمهٔ فاطمه ضیاء توحیدی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب راحت‌تر تصمیم بگیرید، دست از تردید بردارید و شادی و نشاط بیشتری به زندگی‌تان ببخشید.
کتابخانه و موزه ملی ملک، «بهاریه ملک» (ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳) را با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری ویژه کودکان و بزرگسالان به اجرا می‌گذارد.
کتاب از عشق گفتن (عشاق، غریبه‌ها، والدین، دوستان، آغازها و پایان‌ها) نوشتهٔ ناتاشا لان و ترجمهٔ مهسا صباغی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.