شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هاب آزاد کاران حوزه اقتصاد دیجیتال استان البرز فراهم می‌شود

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و مراکز مشابه می‌توانند هاب حمایت از آزادکاران (فریلنسرها) و کسب‌وکارها در استان البرز باشند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مهدی یوسف‌زاده در بازدید از فضای مهیا شده برای کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ادامه داد: کارخانه نوآوری البرز می‌تواند محل مناسبی برای تبدیل‌شدن به مرکزیت آموزش، هدایت و توسعه فعالیت فریلنسرها در استان البرز و استان‌های مجاور باشد.
 
وی با اشاره به فضای مطلوب و امکانات ایجاد شده برای کارخانه نوآوری البرز گفت: استان البرز همواره در بخش توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرو بوده و به همین جهت وزارت ارتباطات نیز نگاه ویژه‌ای به این استان دارد. وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و مرکز فضایی ماهدشت از نمونه مراکز بزرگ و دارای مزیت برای استان در همین زمینه می‌باشد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در حوزه آزادکاران گفت: در حال حاضر استان پتانسیل خوبی در بخش نیروی کار تحصیل‌کرده حوزه فاوا دارد و برنامه‌های حمایتی مختلفی در حال تدوین است.  ما در این خصوص از ظرفیت‌های پارک فاوا، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات و دیگر دستگاه‌های عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجبتال در استان استفاده خواهیم کرد.

یوسف زاده  با بیان این مطلب گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال، از اهداف مهم وزارت ارتباطات و این اداره کل در سال جاری است که بر همین اساس نیز توسعه دسترسی به فیبر نوری (FTTH) و حمایت از شکوفایی و رشد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار وزارت ارتباطات در استان‌ها قرار گرفته است و وجود کارخانه نوآوری می‌تواند بازوی مناسبی برای تحقق برخی از این اهداف باشد که با کمک این مجموعه و دیگر مراکز مرتبط در استان، اجرایی شدن آنها نیز شتاب خواهد گرفت.
 
وی با تاکید بر وجود تعداد زیادی فریلنسر و افرادی که به صورت فردی، به برنامه نویسی یا تولید و ارائه محصولات در فضای دیجیتال اقدام می‌کنند، گفت: ظرفیت‌های آموزشی، فضاهای اشتراکی و ظرفیت‌های حمایتی آماده شده در کارخانه نوآوری البرز با همکاری

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، امکان تبدیل شدن این مجموعه و مجموعه‌های نظیر به هاب فریلنسرها و هاب توسعه کسب و کارها در استان البرز و استانهای مجاور را فراهم کرده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز  گفت: حضور مدیران کارخانه نوآوری و سایر مراکز مشابه در شورای مشورتی راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برگزاری رویدادهای مشترک و  همکاری مشترک می تواند در قالب تفاهم نامه‌های همکاری و دیگر شیوه‌ها تدوین و اجرایی شود، همچنین نحوه ارائه حمایت‌ها به فریلنسرها، تیم‌های کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر نیز مورد هدف خواهد بود.

 وی همچنین ضمن بازدید از شرکت‌های مستقر در این کارخانه و آشنایی با فعالیت‌های آنها به‌ضرورت ارتباط با سرمایه‌گذاران و تسهیلگران حوزه کسب و کار اشاره کرد و از آمادگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت تسهیل این امر خبر داد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ایجاد شده درجهت برگزاری دوره‌ها و رویدادهای آموزشی در موضوعات مرتبط با صنایع خلاق و کسب و کارهای نوآورانه کوچک و متوسط در استان افزود: بر اساس مصوبات عالی‌ترین مراکز تصمیم‌گیری استان،  به زودی امکانات  مناسبی برای فرصت‌های سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در استان در همین ارتباط فراهم می‌شود که با توجه به سیاست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، در گسترش خدمات  و اقتصاد دیجیتال، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت و رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و زمینه‌ساز تحول فرهنگی مناسب در راستای گسترش دولت دیجیتال شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات