جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مشاور رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تکذیب ورود رمدسیویر آلوده به کشور

مشاور رییس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب اخباری در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: واردات دارو تنها با مجوز سازمان غذا و دارو انجام شده و بعد از تایید سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی این سازمان، دارو وارد بازار می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا؛ دکتر سجاد اسماعیلی- مشاور رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تکذیب برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: در بحث واردات دارو، ورود دارو به کشور طی فرآیند مشخصی و زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود. داروها یا به صورت ثبتی و از طریق شرکت‌هایی که نماینده رسمی در کشور هستند، وارد می‌شوند یا واردات دارو به صورت فوریتی و در مواقعی که دارویی دچار کمبود شده و نیاز داریم که دارو سریع‌تر وارد بازار شود، انجام می‌شود. واردات دارو از هر دو طریق با مجوز سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی افزود: وقتی دارویی از هر کدام از این مسیرها وارد کشور می‌شود، ‌نمونه‌برداری از آن‌ها انجام شده و آزمایش‌های کیفی نیز انجام می‌شود تا از سلامت و ایمنی محصول مطمئن شویم و در صورتیکه سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی سازمان غذا و دارو تایید شود، دارو وارد بازار می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: بر این اساس چنین اخباری درباره واردات رمدسیویر آلوده که در فضای مجازی مطرح شده، ‌به هیچ عنوان صحت ندارد.

انتهای پیام  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات