شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصاف حساس فوتبال ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی و انتخابی جام ملت‌ها

ایران و عراق امروز از ساعت ۱۷:۳۰ مهم‌ترین دیدار چند سال اخیر خود را در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌کنند.

به گزارش رمزگشا ، در پایان دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی ایران و عراق امروز از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه امان، پایتخت اردن به مصاف هم می‌روند. این دیدار به علت مشکلات امنیتی در خاک عراق، به دستور فیفا در کشور سوم (اردن) برگزار می‌شود. 

دو تیم در حالی پا به میدان می‌گذارند که از شانس صدرنشینی در پایان دور رفت برخوردار هستند. عراق با هفت امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین صدرنشین است. تیم ملی ایران نیز با ۶ امتیاز در رده سوم جای دارد که خوشایند فوتبال ایران نیست. در دیگر بازی این گروه هنگ‌کنگ میزبان بحرین است و بحرینی‌ها می‌توانند با برتری در این بازی، شگفتی بزرگ دور رفت را تکمیل کنند و صدرنشین بازی شوند. 

ایران و عراق حدود ۱۰ ماه قبل دو تیم در جام ملت‌های آسیا به میدان رفتند که آن دیدار با تساوی بدون گل تمام شد تا روند خوب عراق مقابل ایران ادامه پیدا کند اما از آن زمان تاکنون دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند. 

تیم ملی ایران با رفتن کی‌روش و تغییر هفت بازیکن این تیم نسبت به جام ملت‌ها، تغییر کرده و نشانی از آن تیم ندارد. 

کاتانچ هم بعد از ناکامی در جام ملت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی و از دست دادن جام ملت‌های غرب آسیا در خاک عراق، ۱۰ بازیکن تیمش را تغییر داده و از جوانان ۱۹ تا ۲۲ ساله دعوت کرده که البته عمدتا در وضعیت کنونی نیمکت‌نشین هستند اما ذخیره‌های پرانگیزه‌ای برای این تیم محسوب می‌شوند. 

ایران و عراق تاکنون ۲۸ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که ۱۶ بازی به سود ایران و پنج بازی هم به نفع عراق پایان یافته است.

دو تیم تنها سه بار در انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفته‌اند که دو بازی با برد ایران و یک بازی هم با برد عراق تمام شده است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات