پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 معاون امور عتبات سازمان حج :

وعده‌ای که محقق شد/ ارزان‌سازی سفر به عتبات با دستور رییس‌جمهوری

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، گفت: با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران از ایام حضور در عتبات و برنامه‌ریزی‌‍‌های انجام گرفته مبنی بر تحقق دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس محترم جمهوری برای استفاده تمامی اقشار مختلف جامعه از عتبات عالیات، ارزان سازی سفر به عتبات انجام گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام صحبت الله رحمانی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با طرف های عراقی روزانه ۳۰ کاروان شامل بیش از ۱۲۰۰ زائر از طریق مرزهای زمینی و هوایی راهی عتبات عالیات می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود شش هزار زائر ایرانی عتبات در عراق به سر می‌برند، ادامه داد: از این تعداد حدود هشت کاروان به صورت هوایی و مابقی از طریق مرزهای زمینی راهی عتبات شده‌اند.

به گفته وی، بر اساس اطلاعات و آمار موجود از آبان ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات راهی عراق شده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: کاروان‌های اعزامی به صورت هفت روز و شش شب و بالعکس در عراق حضور دارند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه متقاضیان سفر به عتبات قبل از هر اقدامی باید در سامانه جامع عتبات نام نویسی کنند، ادامه داد: ۲۶۰۰ دفتر فعال با مجوز سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام و اعزام کاروان به عتبات می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سفرهای هوایی اعزام به عتبات از ۹/۵ الی ۱۲/۵ میلیون تومان هزینه دارد که در تحقق دستور دستور رییس محترم جمهوری سفرهای زمینی بدون کاهش هیچ‌گونه خدمات و کیفیت، از دو میلیون و ۸۰۰ تا حدود سه میلیون ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی‌ست در سفرهای هوایی نرخ بلیت هواپیما که نسبت به شرایط خاص تغییر خواهد کرد نقش بسزایی در تعیین هزینه کلی خواهد داشت.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات