سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳؛

فیلم موهون «عنکبوت مقدس» نماینده سینمای «دانمارک» شد

کشور دانمارک فیلم موهون «عنکبوت مقدس» که در جشنواره کن جنجال‌های بسیاری به وجود آورده بود را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از سینماپرس، رسانه‌های خارجی خبر از حضور فیلم موهون «عنکبوت مقدس» در فستیوال اسکار را دادند.

کشور دانمارک فیلم موهون «عنکبوت مقدس» که در جشنواره کن جنجال‌های بسیاری به وجود آورده بود را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است.

بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فیلم عنکبوت مقدس به روشنی نشان می‌دهد که تولید این فیلم حاصل یک اتفاق یا سوء تفاهم یا عدم شناخت نبوده بلکه کاملا آگاهانه و با اغراض مشخص تولید و تدوین شده است. این اثر از انتخاب فیلم‌نامه تا کارگردانی و انتخاب بازیگر همه ذیل پروژه اسلام/ ایران هراسی قابل صورتبندی است.

* فیلم ضد ایرانی «عنکبوت مقدس» نماینده دانمارک در اسکار

به نقل از اسکرین دیلی، «کشور دانمارک فیلم تریلر «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد. موسسه فیلم دانمارک، «عنکبوت مقدس» علی عباسی ر ا در کنار فیلم‌های «بقیه عمر» ساخته فرل پترسون و «همانطور در بهشت» ساخته تی لیندنبورگ به عنوان سه گزینه نهایی خود برای شرکت در اسکار انتخاب کرده بود که در نهایت فیلم «عنکبوت مقدس» به عنوان نماینده این کشور معرفی شد.»

لازم به ذکر است کشور دانمارک طی سال‌ها، توهین به مقدسات دینی میلیاردها مسلمان از جمله انتشار کاریکاتور ساحت پیامبر اسلام و توهین‌های محتوایی به اعتقادات مسلمانان را در سابقه خود دارد. فیلم «عنکبوت مقدس» نیز حمله مستقیمی است به باورهای مذهبی و ارادت مردم ایران به امام رضا (ع)، و عامدا تلاش می‌کند تا به این جایگاه ابدی خدشه وارد کند.

از این رو کشور دانمارک آگاهانه فیلم‌سازان دانمارکی را کنار گذاشته و فیلمی از یک کارگردان ایرانی‌تبار با موضوعی غریب با فرهنگ آن کشور را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاده است. در واقع رویکرد دانمارک این پرسش را پیش می کشد که آیا به جز فرصت طلبی سیاسی-اعتقادی، کوچکترین جنبه ای از مباحث هنری زیباشناختی در نظر گرفته شده است؟

در واقع دانمارک بر موضوعاتی از این دست سوار می‌شود تا بل بتواند به واسط رویکرد اسلام هراسانه غرب برای خود امتیازی کسب نماید.

بی‌شک این قضیه از آنچنان حساسیتی برخوردار است که حتی می‌توان سفیر یا بالاترین کاردار سفارت دانمارک در تهران را برای ذکر توضیحات در خصوص این تداوم رفتار اسلام‌هراسانه در وزارت متبوع امور خارجه فراخواند.

*فیلمی تبلیغی علیه ارزش‌های ایرانی-اسلامی

فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از اینکه یک فیلم سینمایی باشد، به عنوان یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین اسلام، شناخته می‌شود. فیلمی که توسط گروهی از ایرانیان ترک وطن کرده در اردن ساخته شده است. این فیلم تصویری به شدت مشمئز کننده از ایرانیان نمایش می‌دهد؛ اما همانگونه که گفته شد آنچه در فیلم «عنکبوت مقدس» برجسته‌تر است، محتوای ضداسلامی فیلم و تصویرسازی غیرانسانی این فیلم از مردم متدین ایران است. فیلم «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است!
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات