پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 فاز اول «کتابت قرآن توسط جاماندگان اربعین حسینی» اجرا شد+ عکس

در روز اربعین حسینی فاز اول پروژه کتابت قرآن با عنوان کتابت قرآن توسط جاماندگان اربعین حسینی به اجرا درآمد و حدود هزار نفر از عاشقان قرآن و اهل بیت علیهم السلام در این برنامه که در قدمگاه صالحیه تجریش برگزار شد، شرکت نمودند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر اسماعیل رهدار رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس با بیان موارد فوق افزود: برای ایجاد انس بیشتر مردم با قرآن که از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است، کتابت قرآن را از سال 1387 به صورت جدی و برنامه ریزی شده برای اقشار مختلف مردم و خوشنویسان شروع کردیم چراکه اعتقاد داریم کتابت قرآن باعث سازندگی روحی و معنوی انسان می شود.

دکتر رهدار ادامه داد: در این برنامه که قرآن در صفحات سه خطی طراحی شده ، مردم با ظاهر اجتماعی و تحصیلات و سن و جنسیت مختلف  ، 3 خط از قرآن کریم را کتابت نموده و ثواب آن را به امام زمان (عج) اهدا نمودند و توصیه شد تا از امروز روزانه یک صفحه از قرآن را به نیت سلامتی امام زمان (عج) قرائت کنند تا یک ختم کامل قرآن نیز صورت پذیرد.

مسئول برگزاری این برنامه ادامه داد: این قرآن دارای ۳۰۱۲ صفحه است و به معنای مشارکت 3012 نفر از اقشار مختلف مردم در این کتابت است که فاز اول آن در منطقه تجریش با حدود 1000 نفر از دوستداران قرآن و اهل بیت علیهم السلام اجرا گردید و 2 فاز باقی‌مانده در مناسبت‌های پیش رو با جامعه هدف‌های مردمی برگزار خواهد شد.

علیرضا جبار حمیدی ، دبیر شورایاری تجریش، نیز این کار را یک پروژه فرهنگی بزرگ در جهت فراگیری بیشتر قرآن در زندگی مردم دانست و بیان کرد: از نکات جالب توجه در این مراسم کتابت یک دختر خانم 10 ساله از گروه کودکان کار به عنوان اولین کاتب این مراسم بود و حتی خانم مسن کارتن خواب نیز یک صفحه از این قرآن را کتابت کردند.

حمیدی ادامه داد: شورایاری تجریش همیشه در برگزاری این مراسم‌ها پیش قدم بوده است و ابراز امیدواری کرد متولیان فرهنگی منطقه نیز در این برنامه ها پایکار باشند نه نظاره گر.

وی ادامه داد: برای هریک از شرکت کنندگان در این برنامه فرهنگی، تقدیرنامه‌ای از طرف ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و شورایاری تجریش در نظر گرفته شده بود که در همان روز اربعین از طریق پیام رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی برای کاتبان ارسال گردید.

در این برنامه هیئت متوسلین به امام حسن مجتبی علیه السلام، شورایاری تجریش،گروه جهادی امداد معلول، سرای محله تجریش و گروه جهادی شمس (شهدای مدافع سلامت) با ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس همکاری نمودند.

شایان ذکر است که کتابت جمعی قرآن با خط تحریری توسط ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس برای گروه‌های مختلف مردمی نظیر زائران پیاده امام رضا علیه السلام، خدام رضوی، فرهنگیان، دانشجویان و طلاب و ... صورت گرفته است و مصحف‌های کتابت شده به آستان‌های مقدس امام علی علیه‌السلام، امام حسین علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام اهدا شده است.
انتهای پیام/ 
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات