شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز:

۵۲ درصد ظرفیت سدهای البرز خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد: کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف سبب شده تا اکنون ۵۲ درصد ظرفیت سدهای امیر کبیر کرج و طالقان از آب خالی شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ داوود نجفیان گفت: میزان ذخیره آب سد کرج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد و سد طالقان نیز  هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نجفیان با اشاره به پیش به پیش‌بینی‌ها در خصوص کم بارشی در ماه‌های مهر و آبان سال جاری از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند تا استان البرز بیش از پیش دچار بحران آب نشود.

نجفیان  اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های آذر ماه سال جاری  بیشترین بار بارشی را در استان البرز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به علت افزایش مصرف و کاهش بارش‌ها ذخایر سدهای استان کاهش چشمگیری یافته است،‌گفت: مشترکان اعم از صنعت، کشاورزی، خانگی و امثال آن با صرفه‌جویی در مصرف به کاهش تنش آبی کمک کنند.

نجفیان یادآور شد:  در زمان حاضر بیشتر مناطق کشور با کمبود و تنش آبی مواجه است و استان البرز هم جدا از این مقوله نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در بخشی دیگر ازسخنانش با اشاره به اینکه چند طرح‌ آبرسانی درحال اجرا است،‌ بیان داشت: در ضلع غربی البرز طرح آبرسانی رینگ سراسری را احداث می‌کنیم و آبفای استان البرز نیز طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های تامین آب را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها براین است تا ۲ سال آینده در استان البرز نقاطی که با چالش های بیشتری روبرو هستند مشکل رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: سفره‌های زیر زمینی استان همچنان به صورت سالانه ۷۰ سانتی متر کاهش منابع آبی دارند و با توجه به خشکسالی‌ها ممکن است در برخی نقاط استان حادتر شود.

نجفیان اظهار امیدواری کرد که زمستان خوبی داشته باشیم و پیش‌بینی کم بارش پاییز محقق نشود تا با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه نشویم.

وی یاد آورشد:  الگوی مصرف مشترکان اکنون خیلی عوض شده و اضافه بار داریم ضمن اینکه این منابع در گذشته بوده و خیلی تغییر نکرده است و در بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت و شرب شاهد شاهد اضافه بار مصرف هستیم.

این مسوول بیان داشت: البرز به لحاظ  جمعیت خاص است و حدود سه میلیون نفر با ظرفیت اقامتگاه دوم بوده  و اواخر هفته جمعیت استان های مجاور و تهران در البرز داریم که نیازهای آبی استان تشدید می شود و این جمعیت شناور آخر هفته ها مصرف آب البرز را بالا می برد.

ظرفیت سد کرج ۱۸۰ میلیون متر مکعب است و سد طالقان ۴۲۰ میلیون متر مکعب است که هر ۲ سد  اکنون ۴۸ درصد ظرفیت آنها پر است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات