سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در اطلاعیه شماره ۹ ستاد مرکزی اربعین؛

مرزهای منتهی به عراق همچنان مسدود است

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد که مرزهای منتهی به عراق مسدود است و زائران به مرزها مراجعه نکنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ ستاد مرکزی اربعین روز شنبه در بخشی از اطلاعیه شماره ۹ خطاب به تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) و به منظور تامین امنیت جان و حفظ سلامت زائران اعلام کرد که مرزهای منتهی به عراق مسدود است، زائران عزیز به هیچ وجه تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند.

همچنین در این اطلاعیه به شدت توصیه شده است تا زائران ایرانی که در عراق هستند، در برگشت خود تسریع و ماندگاری را در کربلا کوتاه کنند و بیشتر از یک روز اقامت نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد تا از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای شش گانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به کشور عراق مربوط به سال ۹۸ و اولین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شد؛ اما بنابر آمار دستگاه های ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شده اند.

بر اساس پیش‌بینی های حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز و با قصد حضور در مراسم اربعین حسینی دا دارند که افزایش تعداد به بیش از ۴ میلیون زائر را رقم خواهد زد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات