شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:

حذف ارز ترجیحی از دارو موجب کاهش فساد و شفافیت در فرآیند تولید آن شده است

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: حذف ارز ترجیحی از دارو علاوه بر کاهش فساد منجر به شفافیت بیشتر فرآیندهای تولید برای تولیدکنندگان این حوزه شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر امیر فرشچی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که در دوران چند نرخی بودن ارز امکان فساد، پولشویی، خروج ارز و کتمان میزان درآمد برای سودجویان بیشتر بود، در حالی که هزینه‌کرد این منابع در ردیف اصلی خود یعنی در درون کشور می‌توانست روشی موثر در جلوگیری از هدر رفت آن باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: حذف ارز ترجیحی از دارو علاوه بر کاهش فساد منجر به شفافیت بیشتر فرآیندهای تولید برای تولیدکنندگان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرآیند طولانی مدت و پیچیده تخصیص ارز ترجیحی، ترخیص کالا و مواد اولیه و انجام امور گمرکی نفس تولید کنندگان دارو کشور را گرفته بود، افزود: امیدواریم منبعد فرآیندها چابک‌تر و بهینه‌تر شود.

دکتر فرشچی تاکید کرد: در مجموعه اتاق بازرگانی البرز نیز تا به امروز سعی ما بر آن بوده است که ارتباط موثری با سازمان‌های دخیل در پروسه تولید کالاهای اساسی از جمله دارو در سطح وزارتخانه‌ها، گمرک کشور و ارگان‌های نظارتی برقرار شود و با جستجوی راه‌حل‌های اساسی تولید کنندگان را در این مهم یاری رسانیم.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات