پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حضور نویسنده کتاب «راز اصوات» در نشست «انجمن سرود» کانون البرز

«رضا اقتداری»، نویسنده مجموعه کتاب‌های «راز اصوات» با حضور در نشست انجمن سرود کانون البرز در خصوص «تئوری موسیقی» برای اعضا سخن گفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «نادیا باقری»، به عنوان مسئول هماهنگی فعالیت‌های انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ضمن بیان این مطلب گفت: در این نشست که روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در سالن‌همایش های مرکز ۴ برگزار شد، ۲۵ نفر از نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به سرود که در این انجمن فعالیت مستمر دارند حضور یافته و از این نشست تخصصی بهره بردند.

باقری افزود: «رضا اقتداری» در این جلسه ضمن معرفی خود و بخشی از تجربیات‌شان در گفت‌و‌گو با اعضا، درباره تئوری موسیقی صحبت کرده و راهنمایی لازم در خصوص انتخاب ساز و کلاس تخصصی مورد نظر را انجام دادند.

تئوری موسیقی شاخه‌ای تخصصی از رشته‌ی موسیقی است که شناخت تمامی قواعد، علامت‌ها و آشنایی با انواع صدای نُت‌ها، فاصله، ترکیب میزان‌ها، ضرب‌آهنگ (ریتم)، گام، و پرده‌های موسیقی در آن اهمیت دارد.

 اقتداری در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تئوری موسیقی از تاریخچه موسیقی برای حاضران سخن گفت.

گفتنی است مجموعه چهار جلدی «راز اصوات» به آموزش موسیقی کلاسیک اختصاص دارد که رضا اقتداری ، مسئول سالن‌های همایش کانون البرز این مجموعه را تالیف کرده است.

این هنرمند قریب ۴۰ سال است که نوازندگی  انجام داده ،  وی از ۱۰ سالگی با نواختن ساز«ملودیکا» با موسیقی آشنا شده و حضور او در استودیوهای مختلف سبب شده که به خوبی با نت و موسیقی آشنا شود.

وی همچنین از نوازندگان خوب پیانو است.

لازم به توضیح است اقتداری در این مجموعه کتاب‌ها علاوه بر آموزش تئوری موسیقی کلاسیک و دستور زبان و خط موسیقی علمی  به معرفی و نواختن سازهای«کلاویه‌دار» مانند پیانو نیز پرداخته و این مهم را به زبان ساده در  دو سطح مقدماتی و تکمیلی  به کوشش واحد آموزش و پژوهش موسیقی انتشارات«چنگ» منتشر کرده است.
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات