پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور : دولت سیزدهم به شعار مردمی بودن عمل کرده است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در یک سال گذشته نشان داده که به شعار انتخاباتی خود مبنی بر  مردمی بودن عمل کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمد دهقان در سخنان  پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرج افزود: هیچ دولتی طی یک سال به ۳۱ استان سفر نکرد و در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی این اقدام دولت سیزدهم ویژه بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم  روزهای پنجشنبه و جمعه خود را صرف ارتباط با مردم و حل مشکلات آنان کرده و ارتباط با مردم در اقصی نقاط کشور برقرار ساخته است.

دهقان بیان داشت: در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها حضور میدانی و مستقیم دولت را داریم به طوری که شخص آیت الله رئیسی یا معاون اول  رئیس جمهور طی یک سال گذشته این حضور رابه اثبات رساندند و باید این امر را با دولت های قبل که از پشت شیشه های دودی ماشین می گفتند وضعیت مردم خوب است، مقایسه کرد.

وی تأکید کرد: مروری بر اقدامات یک ساله دولت سیزدهم می تواند تحلیل روشنی از وضعیت کنونی  و آینده کشور ارائه دهد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی دولت که به فرموده حضرت امام خمینی (ره)  « مردم  ولی نعمت هستند»، این مهم در دولت سیزدهم محقق شده و دولت تمام تلاش خود را برای این امر طی یک سال گذشته به کار بست.

وی اضافه کرد: موضوع بعدی که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت بحث ایجاد توازن و تعادل در سیاست خارجی بود که در سال‌های گذشته به لحاظ روابط خارجی از جاده اعتدال و توازن خارج شده بودیم بطوری که دولت گذشته رابطه با رقبای آمریکا و اروپا را قطع کرد و به دنبال روابط با آمریکا و اروپا بود که هشت سال عمر خود  را صرف این امر کرد و اشتباه فاحشی بود.

دهقان ادامه داد: دولت سیزدهم در آغاز به کار خود روابط را باکشورهای همسایه تقویت کرد و امضای تفاهم‌نامه ۲۵ ساله با چین از بزرگترین اقدامات این دولت است.

معاون حقوقی رئیس جمهور عملیاتی شدن برخی از تفاهم‌نامه‌ها و تبدیل به قرارداد، امضای تفاهم‌نامه سرمایه ‌ذاری با کشورهای بزرگ منطقه درداخل کشور را از جمله اقدامات مؤثر دولت سیزدهم برشمرد.

وی اضافه کرد: امضای تفاهم‌نامه برای پیوستن به شانگهای که مقدمات آن فراهم شده، بستر تقویت جمهوری اسلامی را فراهم کرد بطوری که موجب شد تا تمام ظرفیت‌ها را در یک بخش دنیا قرار ندهیم  که این امر از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم است .

دهقان اظهارداشت: سرمایه گذاری‌هایی نیز در داخل کشور داشتیم و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و همسایگان بستر سیاست متوازن توسط دولت سیزدهم فراهم شد .

وی افزود: ارتباط با هر کشور دیگر باید از موضع اقتدار صورت گیرد چرا که اگر از موضع ضعف باشد باید امتیاز داد که در دولت سیزدهم این مهم مدنظر قرار گرفت بطوریکه درابتدای فعالیت دولت آیت الله رئیسی شاهد آن هستیم تا قبل از محکم کردن موضع خود تن به مذاکره ندادیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دولت گذشته رئیس دستگاه  دیپلماسی کشور در جلسه عمومی در جمع دانشجویان گفته بود که ما قدرتی نداریم و آمریکا با فشار یک دکمه سیستم دفاعی ما را از بین می برد، بیان داشت: امروز قدرت نظامی ، موشکی و دفاعی که توسط جوانان و دانشمندان کشور  ایجاد شده دشمن را به وحشت انداخته است .

دهقان اضافه کرد: در دولت سیزدهم روابط با کشورهای منطقه و همسایگان تقویت شد و بی ثباتی‌هایی که در این زمینه بود بهبود یافت و حاضر شدیم پای میز مذاکره بنشینیم ولی با عزت و یک لحظه از خنثی سازی تحریم ها غافل نشدیم .

وی تاکید کرد: امروز با تمام قوت مسیر خود را طی می کنیم و ارتباط با دنیا از موضع قدرت داریم.

دولت به دنبال جلوگیری از بسترسازی برای رانت ها و فسادها است

معاون حقوقی رئیس جمهور درادامه افزود: وقتی آب خوردن مردم به برجام گره زده شد (دولت قبلی ) امروز شاهد پیامدها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن  هستیم که در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است .

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام چند اتفاق افتاد؛ اول آنکه برای اینکه ضعف نشان ندهند خزانه کشور را خالی کردند و گفتند هرچقدر ارز ۴۲۰۰ تومانی می خواهند بیایند و بگیرند و دهها میلیارد تومان ارز کشور ازبین رفت ؛ در ادامه  ۶۰ تن طلا به سکه تبدیل شد و  با قیمت ارزان فروختند و خزانه کشور را از بین بردند چون راه خنثی کردن تحریم‌ها هم کنار رفته بود و  امکان فروش نفت نبود و درآمد کشور افت کرد، بنابراین (در دولت قبل )  استقراض از بانکها را شاهد بودیم و صدها هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم بابت پیمانکاران بدهکاری پرداخت کرد و بااین شرایط  آیت الله رئیسی دولت  جدید را تحویل گرفت .

دهقان گفت: امروز در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم نفت کشور فروخته و پولش برگشت داده می‌شود ضمن آنکه مطالبات از کشورها دریافت شده و در مسیر خنثی سازی تحریم ها و استفاده از ظرفیت‌ها هستیم .

وی اضافه کرد: در سال های گذشته صدها هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه داده می شد و دچار تورم وحشتناک شدیم اما دولت سیزدهم کنترل کرد؛ با این شرایط جدید نمی گویم که تورم پایین آمد اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار سختی بود و روی کالاها اثر می گذاشت که دولت سیزدهم با شجاعت انجام داد و مابه تفاوت را به مردم بازگرداند .

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآورشد: امروز با تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم شاهد جلوگیری از ایجاد بسترهای رانت و فساد در کشور هستیم.

انتهای پیام/ 
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات