جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شعبه حل اختلاف رسانه برای حفظ شان و جایگاه خبرنگاران راه اندازی شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به نقش رسانه‌ها در رساندن صدای مردم به گوش مسئولان گفت: این در حالی است که مسئولان نیز در تلاش برای برطرف کردن معضلات و مشکلات مطرح شده از سوی رسانه‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید جابری انصاری» با اشاره به راه‌اندازی شعبه صلحی (حل اختلاف) رسانه در کرج، اظهار داشت: این شعبه با تدبیر ریاست قوه قضاییه اتفاق بسیار بزرگی را برای حفظ شأن و جایگاه خبرنگار در استان و کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اختلاف در هر صنف‌ و قشری وجود دارد اما اینکه این تدبیر اتفاق افتاد که شعبه رسانه نیز در البرز شکل گرفت تا اگر هنرمند ما با توجه به جایگاه و شأن رسانه‌ای دارد در کنار مابقی افراد در دادسراها که با جرایم مختلف هستند قرار نمی گیرند.

وی بیان داشت: این در حالی است که در حوزه رسانه تلاش ما در استان باید این باشد که جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار بدهیم که این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه رسانه‌های ما به عنوان یک ساختار وکنشگری که بین حوزه جامعه، نخبگان و دستگاه‌های مختلف حاکمیتی قرار می‌گیرند بتوانند آن را به منصه ظهور برسانند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه کشور تاکید کرد: در این بین حوزه رسانه‌ها با نگاه دقیق، سرعت عمل در انتشار اخبار و عدل و انصاف می توانند تاثیر گذار باشند.

جابری انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این فضا نیازمند دقت و هوشیاری بیشتری از سوی رسانه‌ها در استان هستیم، گفت: در کنار دستگاه قضایی تلاش می‌کنیم تا یک فضای آرام بخشی را در حوزه رسانه‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه به امکان ایجاد برخی حاشیه ها برای جلوگیری از توسعه استان اشاره و تصریح کرد: در این مسیر کسانی که نخواهند همراه باشند از طریق قانون اقدام قضایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای ایجاد روحیه امیدآفرینی در جامعه افزود: این مهم را سر فصل کار خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قراردادیم و تلاش داریم تا با ارتقای بسترهای رسانه‌ای و ارائه آموزش‌ها به خبرنگاران در این راستا ایفای نقش کنیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات