پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 افتتاح نخستین مرکز تعمیرات موتورهاى سنگین هواپیما در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام در آئین افتتاح مرکز تعمیرات موتورهاى سنگین هواپیما که به همت شرکت دانش‌بنیان «ویستا توربین» برای اولین بار در استان البرز راه‌اندازی شد، گفت: این اتفاق پایه‌گذار اتفاقات دیگری است که در آینده‌ای نزدیک در منطقه ویژه اقتصادی پیام رقم خواهد خورد

به گزارش رمزگشانیوز؛ تیلدا حسینی- «اکبر قنبرپور» ضمن مثبت خواندن این رویداد گفت: جای خرسندی است در سالی که مزین به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است این امر با تکیه بر دانش و  توان مهندسی یک شرکت دانش‌بنیان در این منطقه محقق شد.

مشاور وزیر ارتباطات با ذکر اهداف و اقدامات موثر فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: این فرودگاه دارای کاربری‌های گوناگون و متنوعی از قبیل کاربری پروازهای کارگو، پروازهای مسافربری و آموزشی است اما ثبات آنها منوط به اتفاقی است که امروز رخ داد. و برای نخستین بار مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در این منطقه مهم مستقر شد که امید است آغازی برای تداوم همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ها باشد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه سخنانش ضمن مقایسه توان مهندسی کشور ایران در صنعت هواپیمایی با سایر کشورها گفت: تحریم‌هایی که در طولانی مدت به صورت تدریجی به ایران وارد شد نه تنها عزم دانشمندان را کم نکرد که در طول زمان سبب شد به چنان خودکفایی برسیم که اینک توان مهندسی ایران در صنعت هواپیمایی فرسنگ‌ها با روسیه فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به نقل قولی از مقامات روسی که خواستار انتقال توان مهندسی ایران به این کشور شده بودند، گفت: بنا به گفته خودشان در چند ماه آینده حدود ۶۰۰ هواپیمای غربی در روسیه زمین‌گیر خواهد شد، چون کشورهای غربی، اروپایی و آمریکایی پس از تحریم روسیه از فروش و ارائه هر گونه خدمات، قطعات و تجهیزات به روسیه خودداری کردند و این در حالیست که روسیه به هیچ وجه این موضوع را پیش‌بینی نکرده و خود را برای این روزها آماده نساخته بود.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام در بخش دیگری از سخنانش به تشریح سه هدف و برنامه‌ مهم منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در سال جاری پرداخت و  گفت: در قالب بهره‌برداری از توان بخش خصوصی در صدد هستیم تعدادی از هواپیماهایی که چندین سال پرواز نداشته است را با اخد مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور در قالب یک قرارداد مشارکت با بخش خصوصی مجددا فعال کنیم.

 تثبیت پروازهای مسافربری پیام یکی دیگر از اولویت‌های مهمی بود که قنبرپور به آن اشاره کرد و گفت: در این راستا در تلاش هستیم با تامین مالی و خرید یک فروند هواپیما شرایطی فراهم کنیم تا برخی از ایرلاین‌ها تعدادی از پروازهای مبدأ و مقصد خود را به فرودگاه پیام اختصاص دهند.

بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی پیام در قالب یک قرارداد با شرکت یا شرکت های واجد شرایط دیگر برنامه‌ای بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: در جمع بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مدیریت فرودگاه در اختیار منطقه ویژه اقتصادی پیام هست اما بهره‌برداری از فرودگاه را می‌توان به شرکت توانمندی داد که شرایط لازم را داشته باشد. پیش‌بینی ما این است که با اعلام فراخوانی در نیمه دوم سال، این مهم را در قالب قراردادی به نتیجه برسانیم.

بخش دوم سخنان مشاور وزیر ارتباطات به انتظارات منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از دولت و استانداری اختصاص داشت.

وی ضمن اشاره به تفاوت بیش از ۴۰ برابری بین نرخ سوخت پرواز کارگو و پرواز مسافربری گفت: درخواست ما از دولت این است نرخی که برای شناورها، کشتی‌های مسافربری و تفریحی در نظر گرفته برای پروازهای باری هم لحاظ و تعدیل شود چون برقراری پروازهای کارگو منجر به توسعه صادرات و تجارت بین‌الملل خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر را حائز اهمیت و نقطه عطفی در تبلور اقتصاد این منطقه دانست و گفت: برای اولین بار در  فاصله بسیار نزدیکی از ایران اتفاقی  رقم می‌خورد که نه تنها در نوع خود بی‌نظیر است که در غرب آسیا رویدادی جریان خواهد داشت که اقتصاد بزرگی را برای کشورهای این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و قطر پروازهای متعدد و همچنین ترانزیت دریایی در بازه زمانی سه ماهه بازی‌های جام جهانی بین این دو کشور انجام می‌شود. فرودگاه پیام هم در زمینه پروازهای باری و تامین تجهیزات و مواد مصرفی به این کشور اعلام آمادگی کرده و امید است با  تفاهم خوبی که صورت گرفته از ظرفیت فرودگاه پیام در این راستا استفاده شود.

ایام اربعین و سفر زائران اباعبدالله (ع) به عتبات عالیات دیگر محور سخنان قنبرپور بود.  وی با بیان اینکه مسافران استان البرز، غرب استان قزوین و غرب استان تهران برای رسیدن به فرودگاه امام به عنوان مبدا پرواز باید مسافت طولانی را طی کنند، گفت: از آنجایی که  فرودگاه پیام صبح‌ها ترافیک بسیار زیادی به سمت تهران دارد پیشنهاد و درخواست ما این است که برقراری پروازهای اربعین از مبدا فرودگاه پیام به عراق صورت گیرد که امید است میزبان شایسته‌ای برای زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) باشیم.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات