جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 معاون وزیر ارتباطات:

 منطقه ویژه اقتصادی پیام به قطب مراکز داده  کشور  تبدیل می‌شود

انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با توجه به زیر ساخت‌های مناسبی که امروز در آن شاهد هستیم، این قابلیت را دارد که به نقطه قابل اتکا برای اقتصاد دیجیتال و مراکز داده‌ها(قطب دیتاسنتر) در کشور تبدیل شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «علی اصغر انصاری» روز پنجشنبه طی بازدیدی از  منطقه ویژه اقتصادی پیام و در دیدار و گفت‌وگو  با «اکبر قنبرپور» مدیر عامل پیام، اظهار داشت: در واقع پیام با گسترش زیر ساخت‌ها با هدف استقرار هر چه بیشتر شرکت‌های مرتبط با آی.تی و آی.سی.تی موفق شده تا خود را به عنوان یکی از بسترهای امن برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور معرفی نماید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبدیل شدن پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور گفت: با توجه به قطعی شدن تبدیل پیام به قطب مرکزی دیتا سنتر در کشور، یک قدم به راه اندازی شهرک آی.سی.تی در منطقه نزدیک تر شده است.

اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این منطقه عنوان کرد: جذب سرمایه گذار در منطقه  در کنار توسعه زیر ساخت‌ها امروز به عنوان یکی از برنامه های مهم در این منطقه در حال اجرایی شدن است.

قنبرپور با اشاره فراهم بودن زیرساخت‌ها در پیام خاطر نشان کرد که بستر حضور مراکز داده در این منطقه در حال گسترش است و در این خصوص حمایت‌های لازم شکل گرفته است

بنابراین گزارش معاون وزیر ارتباطات  از پیشرفت عمرانی و عملیات‌های اجرایی  فازهای ۴و ۵ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام بازید کرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات