پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

برای جلوگیری از ضربه به تولید اعمال خاموشی در بخش صنعت با برنامه باشد

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت اعمال خاموشی با برنامه در سطح صنایع استان گفت: با برنامه‌ریزی لازم در این زمینه از ضربه به تولید جلوگیری می‌شود‌.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «پرهام رضایی» در هشتاد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری استان و نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار کرد: با توجه به ماموریت اتاق بازرگانی این مجموعه به عنوان پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولت فعالیت می‌کند و در این راستا با عمل به فرامین مقام معظم رهبری به دنبال تحقق شعار سال و فرصت سازی برای فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد بستر مناسب برای تقویت اقتصاد استان در قالب میزبانی از هیات‌های تجاری است، گفت: اعزام و میزبانی هیات های خارجی تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بیش از دو سال است که متوقف شده اما اتاق بازرگانی البرز با توجه به تمایل کشورهای خارجی برای توسعه مراودات با ایران فرصت حضور تجار خارجی در این استان را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: در این راستا دو هیات بلند پایه از ابتدای سال جاری به البرز آمده و جلسات B2B در حوزه‌هایی مانند صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی با حضور هیات تجاری اتاق بازرگانی PHD هند برگزار شد، تجار جمهوری کارلیا روسیه نیز در بخش هایی مانند شیلات و صنایع چوبی مذاکراتی با شرکت‌های ایرانی داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود برخی چالش‌ها در مسیر تولید استان که در صورت رفع آن رشد خوبی در توسعه صادرات البرز محقق می‌شود، گفت: یکی از این موارد ضرورت فعال‌سازی کارگوسنتر در فرودگام بین‌المللی پیام و تامین زیرساخت‌های آن از جمله سوخت پروازها است که این اقدامات به توسعه صادرات از البرز به مقصد کشورهای هدف به ویژه روسیه کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه محصولات تولیدی البرز بیش از ۷۰درصد پتانسیل‌های مورد نظر برای صادرات را دارند و خیلی از کالاهای این استان می تواند نیاز دیگر کشورها از جمله روسیه را تامین کند.

رضایی مطرح کرد: برای توسعه مراودات بیشتر با کشورهایی نظیر روسیه نیاز است که نشست هایی با مسئولان وزارت خارجه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یک موضوع مهم دیگر مشکلات فعالان اقتصادی کشور با بانک مرکزی و در زمینه مسئله بازگشت ارزهای حاصل از صادرات است، گفت: در این رابطه طی مکاتباتی از مدیرعامل بانک مرکزی و همچنین رئیس کل گمرک کشور دعوت کرده ایم که نشست هایی برای طرح مشکلات بخش صنعت البرز در استان داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: یک مسئله مهم دیگر بحث اعمال خاموشی در سطح صنایع استان است که تابستان سال گذشته مشکلات زیادی را بر بخش تولید تحمیل کرد.

وی ادامه داد: اگر امسال نیز قرار باشد که قطعی برق بدون برنامه در سطح صنایع اعمال شود، این مسئله موجب بروز خسارت زیادی در این بخش خواهد بود.

به گفته رضایی اگر اعمال خاموشی ها در بخش صنعت استان با برنامه باشد، صنعتگران و تولیدکنندگان البرز از هم‌اکنون اقدامات لازم برای جلوگیری از ضربه به تولید را منظور خواهند کرد.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات