پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وزیر کار خبر داد؛

افزایش ۷۰ درصدی پرداختی به صندوق‌های بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی میزان پرداختی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به صندوق‌های بازنشستگی کشور، گفت: این مبلغ در سال جاری به ۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ ابران آنلاین نوشت؛ «حجت‌الله عبدالملکی» روز پنج‌شنبه در آیین بهره برداری از کارخانه دولومیت شهرستان نهاوند، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در سال جاری مبالغ پرداختی شرکت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته به طوریکه از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در چهار عرصه کار و اشتغال، آتیه و بازنشستگی، رفاه مردم و رفع فقر و اموال مردم به ۶۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمات رسانی می کند.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ شرکت و پنج صندوق بازنشستگی در مجموعه وزارت کار، تصریح کرد: صندوق بیمه تامین اجتماعی با ۴۵ میلیون نفر عضو، صندوق بازنشستگی، کشاورزان و عشایر، بازنشستگی فولاد و آینده ساز صندوق‌هایی هستند که در حدود ۵۱ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد مدیریت سالم و کارآمد را از نیازهای ضروری برای ایجاد بهره وری بالا در صندوق‌ها و شرکت‌های این وزارتخانه دانست و اظهار داشت: در طول ۹ ماه گذشته ۵۵۰ انتصاب از بین افراد فسادستیز برای مناصب مدیریتی این حوزه انجام شده که بازخورد و دستاوردهای خوبی به ویِژه در بخش فولاد، پتروشیمی و حمل و نقل داشته است.

عبدالملکی تامین نیازهای اساسی کشور را از دیگر راهبردهای وزارت متبوع خود برشمرد و افزود: ۳۵ درصد کل نیاز دارویی کشور در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه تولید می شود و موظف هستیم در حل مشکلات حوزه دارو و درمان یاری رسان بخش های مسئول در کشور باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد سیمان مورد نیاز کشور در شرکت‌های وابسته به وزارت کار تولید و بدون احتکار در بورس عرضه می شود که نقش ویژه ای در افزایش تولید و عرضه این کالا دارد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: راهبرد سوم ما ورود به حوزه های دانش بنیان با کمک تکمیل زنجیره ارزش افزوده است که بخش معدن از مهم‌ترین شاخص‌های این راهبرد محسوب می شود.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت پنج تا ۶ هزار معدن در سراسر کشور گفت: به همین میزان عرصه و پهنه غیرفعال داریم که این ثروت معطل مانده باید فعال و به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر فعال شدن بخش معدنی کشور گفت: این بخش نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ دارد و شرکت شستا در این راستا نقش پر رنگی دارد که نمونه پروِژه های به ثمر نشسته این شرکت امروز در نهاوند راه اندازی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: این پروژه بزرگ کشور بعد از دوران دفاع مقدس است که به خوبی در حال اجراست.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه پیش از اجرای طرح بخش اعظم یارانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای اقلام  اساسی نصیب دلالان، قاچاقچیان و مصرف کنندگان خارجی می شد، گفت: این طرح نیازمند نظارت و کنترل بیشتری در سطح بازار است تا قیمت بقیه اقلام افزایش پیدا نکند.

 کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،معاون استاندار همدان و جمعی از مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال گذشته آغاز و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده به بهره برداری رسید، کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند ۴۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات