جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راه اندازی ۲۰ بازار روز محله ای تا پایان امسال، در دستور کار شهرداری کرج

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهر کرج با بیان اینکه راه اندازی ۲۰ بازار روز محله‌ای از دیگر برنامه‌های امسال سازمان ساماندهی مشاغل است، گفت: این بازارها با هدف دسترسی آسان همه شهروندان به مراکزی که بتوانند اجناس مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند، راه اندازی می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حمید دانشی کهن» با اشاره به میزان بودجه در نظرگرفته شده برای سازمان ساماندهی مشاغل در سال جاری اظهار کرد: هنوز بودجه جاری سازمان ابلاغ نشده ولی بودجه عمرانی مصوب برای امسال ۲۱ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از برنامه‌های امسال این سازمان افزود: بعد از ۱۸سال، راه اندازی طبقه دوم بازار روز ماهان در دستور کار قرار گرفته و برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان فقط ۱۰ میلیارد تومان برای نصب پله برقی این بازار در نظر گرفته شده است. در کنار این اقدامات، احداث سرویس بهداشتی، محوطه سازی و... هم برای این بازار روز در دستور کار قرار دارد.

راه اندازی ۲۰ بازار روز محله‌ای تا پایان سال

این مسئول با بیان اینکه راه اندازی ۲۰ بازار روز محله‌ای از دیگر برنامه‌های امسال سازمان ساماندهی مشاغل است، گفت: این بازارها با هدف دسترسی آسان همه شهروندان به مراکزی که بتوانند اجناس مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند، راه اندازی می‌شود.

دانشی کهن ابراز کرد: لایحه راه اندازی این بازارها به زودی به شورای شهر ارسال می‌شود و در صورت تصویب، به سرعت وارد فاز اجرایی می‌شویم.

وی افزود: برای راه اندازی این بازارها، مناطق باید زمین مناسب در اختیار سازمان ساماندهی مشاغل قراردهند و پس از نصب سازه‌ها، غرفه‌ها با شرایطی به متقاضیان اجاره داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای راه اندازی این بازارها قرار است از سازه‌هایی که قابلیت جابه جایی دارند استفاده شود، افزود: برای ساخت این سازه‌ها با یکی از شرکت‌های مطرح استان مذاکراتی صورت گرفته است.

دانشی کهن در ادامه با بیان اینکه اجازه فعالیت به هیچ دستفروشی در بازارروزهای کرج داده نمی‌شود، گفت: شهروندان با خیال راحت می‌توانند خرید خود را از غرفه داران انجام دهند.

روز بازارهای سطح شهر ساماندهی می‌شوند

وی با تاکید بر تلاش برای ساماندهی روز بازارهای سطح شهر توضیح داد: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا بسیاری از این روز بازارها تعطیل شده بودند که این امر آسیب زیادی به معیشت فعالان این فضاها وارد کرده بود.

این مسئول اظهار کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون عمومی، کرونا تا حد زیادی کنترل شده و بنابراین به دنبال آن هستیم که ظرف دو ماه آینده با اعلام فراخوان، فعالیت روزبازارها به صورت رسمی و به صورت ساماندهی شده آغاز شود.

دانشی کهن ادامه داد: در کنار آن، به دنبال ساماندهی وانتی‌های فعال در سطح شهر هم هستیم و برای این کار باید  پیمانکاری به کار گرفته شود تا شاهد تغییر در وضعیت موجود باشیم.

وی گفت: در این دوره از مدیریت شهری برای اولین بار، سه میلیارد تومان اعتبار برای طرح مطالعاتی ساماندهی و جانمایی میدان بار جدید کرج تخصیص یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در این دوره تلاش مجدانه ای برای پرداخت به موقع پرسنل شرکتی این سازمان صورت می‌گیرد، گفت: قبل از این، حقوق پرسنل شرکتی حدود ۱۵ هر ماه پرداخت می‌شد ولی طی چند ماه گذشته حقوق این نیروها قبل از دوم هر ماه پرداخت می‌شود.

تعیین تکلیف غرفه‌های خاموش بازار روزها!

وی با گلایه اینکه برخی از بازارروزهای شهر از کارکرد اصلی خود خارج شده اند، گفت: به عنوان مثال بازار سیب که در منطقه کم برخوردار شهر قرار گرفته، در حال حاضر در اختیار فعالان مشاغل خانگی است.

دانشی کهن تاکید کرد: ما مخالف حمایت از مشاغل خانگی نیستیم ولی فعالیت آن مجموعه در قالب بازار روز می‌تواند شهروندان بیشتری را تحت پوشش خدمات قرار دهد و واگذاری این بازار در دوره قبل اقدام درستی نبوده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت غیرفعال بازار روزها ادامه داد: طی شش ماه گذشته حدود ۲۰ درصد غرفه بازار روزهای سطح شهر که به دلایلی خالی بود، اجاره داده شده است.

دانشی کهن در ادامه به اصلاح برخی قراردادهای منعقد شده در حوزه مشارکت ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه با لغو برخی قراردادها مناقع بیت المال به شهرداری بازگشت.

در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰، سازمان مشاغل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد داشته است

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت درآمدی این سازمان گفت: اصلاح قراردادهای منعقد شده، بازگشت بخشی از منابع به بیت المال شهرداری بخش دیگر از اقدامات صورت گرفته طی شش ماه گذشته بوده است.

وی افزود: تا پایان مرداد ماه سال گذشته درآمد سازمان ۹.۵ میلیارد بود ولی در شش ماه دوم سال این درآمد به میلیارد تومان رسیده است.

افزایش بیش از ۴۰ درصدی درآمد توزیع میوه نوروزی

دانشی کهن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با مقایسه وضعیت توزیع میوه در جایگاه‌های نوروزی سازمان طی دو سال گذشته گفت: اسفند ۹۹ در مجموع ۲۸۰ تن میوه توزیع ولی اسفند سال قبل، بیش از ۴۲۹ تن میوه بین شهروندان توزیع شد.

وی توضیح داد: فراموش نکنیم بازار روزها از طرح نوروزی توزیع میوه در سال گذشته حذف شده بودند و میوه‌ها تنها از طریق ۱۷ جایگاه موقت در اختیار شهرندان قرار گرفت.ر

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم و فرآورده های کشاورزی شهر کرج با اشاره به اینکه قرارداد طرح میوه دستچین در بازار روزهای کرج گفت: طبق این قرارداد در تمامی بازار روزهای سطح شهر غرفه ای برای میوه دستچین انتخاب شده بود و قرار بود که بهره بردار دو درصد از سود روزانه خود را به سازمان بدهد که به دلیل عدم استقبال شهروندان این قرارداد ملقی شد.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت بر وضعیت نرخ گذاری بر اجناس غرفه‌ها اضافه کرد: طی هفت ماه گذشته، نظارت جدی ای بر نرخ گذاری محصولاتی که در بازار روزهای کرج عرضه می‌شود صورت گرفته و طبق آمار میزان مراجعات مردم به این مراکز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات