پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه دولت برای توسعه فیبر نوری به سمت منازل

مدیرکل مخابرات البرز گفت: توسعه فیبر نوری به سمت منازل یکی از برنامه‌های اصلی این دولت با هدف افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «عبدالله بیان‌» در مراسم افتتاح شش طرح مخابراتی در البرز که همزمان با سراسر کشور انجام شد، اظهار کرد: امروز اولین سوئیچ بزرگ در شبکه ثابت کشور در این استان که قابلیت خدمات رسانی به ۶ استان کشور از جمله البرز، سمنان، همدان، مرکزی، قم و قزوین را دارد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با این اقدام ظرفیتی برای اجرای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری و همچنین سرویس‌دهی به شش استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه توضیح داد: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان صرف شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی سه مرکز مخابراتی در روستاهای استان، اجرای فیبر مسیر جاده کرج - چالوس و طالقان، توسعه شبکه فیبر نوری در بخش هایی از جمله ماهدشت کرج با هدف افزایش سرعت اینترنت و تعویض سه مرکز مخابراتی مستهلک از دیگر پروژه هایی بود که امروز به بهره برداری رسیدند.

بیان‌ با اشاره به اینکه برای اجرای این شش پروژه رقمی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است ، تصریح کرد: توسعه فیبر نوری به سمت منازل یکی از برنامه‌های اصلی این دولت با هدف افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت است.

وی ادامه داد: طرح توسعه فیبر نوری در مناطقی از جمله شهر جدید هشتگرد، فردیس و کرج در آینده نزدیک اجرایی می شود.

مدیر کل مخابرات البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه دسترسی نامحدود به اینترنت در شهرستان اشتهارد اشاره کرد و گفت: این پروژه بنا به دلایلی متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

رمزگشانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. ‌ ‌

انتهای پیام 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات