جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی:

یارانه قطع شده خانوارهای مشمول برقرار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر رسیدگی فوری و دقیق به شکایات مردم درباره یارانه معیشتی و دهک‌های بندی یارانه‌ای تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمدباقر قالیباف» امروز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود، ضمن قدردانی از ایستادگی ملت برابر خبرسازی رسانه‌های معاند و دشمنان درباره نظام پرداخت یارانه‌ها افزود: قوای سه گانه، برای جراحی اقتصادی هماهنگ، یکدل و یکصدا شده اند و بر حفظ قدرت خرید مردم اهتمام دارند.

رئیس مجلس تصریح کرد: مردم مطمن باشند مدیران برای تامین کالاهای اساسی در حال تلاش هستند، امیدوارم دستگاه‌های مسئول فرایند اجرایی کالا برگ الکترونیک را تسریع کنند و مردم را در جریان روند زیر ساخت‌ها آن قرار دهند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

وی افزود: دولت و دستگاه‌های در زمینه رسیدگی به شکایت مردم و اعتراض آنان در خصوص دهک بندی یارانه‌ای اقدامات خوبی را در حال انجام دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه قطع شده خانوارهای مشمول برقرار و معوقاتشان از اول اردیبهشت پرداخت خواهد می‌شود و جای نگرانی نیست.

قالیباف در نشست علنی صبح امروز مجلس و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه مبنی بر لزوم پرداخت یارانه معیشتی به همه مردم، تصریح کرد: ۹ دهک از ۱۰ دهک جامعه مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی می‌شوند و پیشبینی شده که دریافت کنند.

وی با اشاره به حذف یارانه برخی از خانوارها افزود: اشکالاتی وجود دارد، همین جا اعلام می‌کنیم سیستم‌ها در حال اصلاح هستند و اقدامات اصلاحی برای همه افرادی که مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی می‌شدند، در حال انجام است.

رئیس مجلس گفت: در جلسه شب گذشته سران قوا که دیشب تا دیر وقت ادامه داشت با حضور رئیس جمهور و قرارگاه مسئول اجرای این طرح بحث‌های مفصلی انجام شد؛ یارانه قطع شده خانوارهای مشمول اگر هم با تاخیر وصل شود، اما معوقاتشان از اول اردیبهشت پرداخت خواهد شد، هیچ جای نگرانی نیست.

قالیباف افزود: فقط یک دهک آخر یعنی دهک دهم جامعه شامل دریافت یارانه کمک معیشتی نمی‌شوند، در خصوص دهک‌های دیگر در سقف پرداخت ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تفاوت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که اصلاحات به سرعت در حال اجراست و پرداخت معوقات مشمولانی که یارانه شان قطع شده از اول اردیبهشت قطعی است؛ هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس در دسترس خواهد بود.

قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا از ملت شریف ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که با صبوری و درایت در برابر هجمه‌های معاندین و رسانه‌های دشمنان این آب و خاک ایستادند و با قوای سه گانه در راه تحقق جراحی اقتصادی برای عادلانه و مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ها یاری می‌رسانند.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که این روزها مدیران اجرایی کشور برای رساندن کالاهای ضروری معیشتی به مردم به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند. ضمن تشکر از اقدامات مخلصانه صورت گرفته توسط دولت محترم، امیدوارم دستگاه‌های اجرایی فرآیند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک برای تامین کالاهای ضروری معیشتی که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند، تسریع کنند.

قالیباف تصریح کرد: در همین راستا ضروری است دستگاه‌های مسئول، مردم را از فرآیند راه اندازی زیرساخت‌های طرح کالابرگ الکترونیک و جزئیات اجرایی آن مطلع سازند و زمان بندی مشخصی درخصوص نهایی شدن این فرآیند اعلام کنند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین استمرار تامین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود.

وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر رسیدگی فوری و دقیق به شکایت‌های مردم در پرداخت مبلغ کمک معیشتی است که ممکن است به دلایل مختلف نسبت به تعیین دهک خود معترض باشند که البته دولت محترم اقدامات خوبی را در این زمینه در دستور کار دارد.

قالیباف افزود: تلاش‌های شبانه روزی مسئولان اجرایی در اجرای مطلوب این طرح انشاءالله ضامن رفع نگرانی‌های ملت شریف ایران خواهد بود و به سیاست‌های غلط اقتصادی پیاده سازی شده در دولت‌های قبل که باعث هدررفت منابع ملی، توزیع غیرعادلانه یارائه‌ها و منتفع شدن دلالان شده بود، پایان خواهد داد.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه در تمامی دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی مردم یکدل و یکصدا شده اند و مردم مطمئن باشند تمامی مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند و به لطف خداوند متعال تمامی اقدامات با همین هدف انشاءالله به انجام خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این راه مجلس همکاری با دولت در پیاده سازی دقیق قانون را وظیفه خود می‌داند، خصوصاً نمایندگان محترم در حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانند با رصد و نظارت دقیق در انتقال نارسایی‌های احتمالی به مدیران اجرایی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اصحاب رسانه و فعالان سیاسی نیز با همراهی کامل در مسیر اجرایی کردن طرح ملی عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها به تحقق اهداف این طرح یاری رسانند. بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس در دسترس خواهد بود.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات