پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز؛

جایزه شیر طلایی افتخاری به «پل شریدر» اهدا می‌شود

پل شریدر کارگردان، نظریه پرداز و فیلمنامه نویس ۷۵ ساله آمریکایی در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی افتخاری یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایلنا، شریدر فیلمنامه‌نویس چهار فیلم مارتین اسکورسیزی، راننده تاکسی، گاو خشمگین، آخرین وسوسه مسیح و احیای مردگان است .او از سال ۱۹۷۴ تاکنون ۲۴ فیلم را کارگردانی کرده است، از جمله فیلم «کارت شمار» که سال گذشته در ونیز نمایش داده و سپس نامزد جایزه اسکار شد.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز گفت: پل شریدر یکی از چهره های کلیدی هالیوود جدید است که از دهه 1960 به بعد، تخیل، زیبایی شناسی و زبان فیلم آمریکایی را متحول کرد.

 باربرا معتقد است: اغراق نیست اگر تصدیق کنیم  او یکی از مهم ترین فیلم‌سازان آمریکایی نسل خود است، کارگردانی که عمیقاً تحت تأثیر فیلم و فرهنگ اروپایی و فیلمنامه‌نویس سرسخت مستقلی است که می‌داند چگونه سفارشی کار کند و در سیستم هالیودی حرکت کند.

 پل شریدر سال ۹۸ در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافت . تا به حال چندین کتاب از او همانند  فیلمنامه «راننده تاکسی»، «سبک استعلایی در سینما» و «شریدر به روایت شریدر» به فارسی ترجمه شده است.

شریدر از علاقمندان به آثار فیلمسازان ایرانی نظیر «ماهی و گربه » شهرام مکری است .

او «قهرمان» اصغر فرهادی را در میان ده فیلم برتر سال گذشته خود انتخاب کرد.

جشنواره ونیز یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم جهان در کنار جشنواره‌هایی همچون برلین و کن  است.

 هفتاد و نهمین دوره این رویداد مهم در تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر سال میلادی جاری  در ایتالیا برگزار می شود.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات