جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 سامانه‌های جامع وزارت کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی می‌شوند

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام از راه اندازی سامانه های جامع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این منطقه با هدف صیانت از کار و تسهیل‌سازی روند رسیدگی به درخواست‌های آنها خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «هدایت نامی» ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته کارو کارگر افزود: بر همین اساس سامانه‌هایی از جمله روابط کار، بیمه بیکاری، حوادث کار، فرصت  اشتغال و دریافت مجوزهای حوزه کار و اشتغال در قالب سامانه جامع کار در منطقه راه‌اندازی می‌شود که افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام و ما نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با رعایت اصل دقت و حمایت به این مسائل رسیدگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کلیه فرآیندهای کاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام انجام می‌شود تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 30 رای در منطقه مربوط به مسائل مرتبط با کارگر و کارفرما صادر که حدود 90 درصد آرای صادره در این حوزه سازشی بوده چرا که نگاه ما سازشی و در آرای صادره کارگر و کارفرما را مد نظر قرار می‌دهیم.

نامی در بخش دیگری از سخنان خود صیانت از نیروی کار، توانمندسازی تشکلات کار وکارگری و ساماندهای قراردادهای موقت را از برنامه‌های در دست اقدام در پیام عنوان و تصریح کرد: به همین منظور کارگروه‌هایی از جمله حفاظت، بهداشت و ایمنی کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری و هیات فنی اتباع خارجی را تشکیل و بنا داریم تا گام به گام با هدف عملیاتی کردن برنامه‌های خود به جلو برویم.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، برون سپاری بخشی از امور غیر حاکمیتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این واحد در سال جاری عنوان کرد و گفت: امروز حدود ۶ هزار کارگر در قالب 400 کارگاه و شرکت تولیدی و صنعتی در پیام در حال فعالیت هستند، این در حالی است که با توجه به افزایش تقاضاها برای سرمایه‌گذاری در این منطقه در آینده نزدیک بیش از 2تا سه هزار نفر به این رقم افزوده می شود.

آمادگی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی

نامی در بخش دیگری از سخنان خود از بهره‌گیری از ظرفیت اتباع خارجی در پیام اشاره کرد و گفت: در این بخش چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه اشتغال بر اساس مواد 121و 122 قانون کار، 10 درصد از کارکنان و سرمایه گذارانی که تخصص و آموزش آنها مورد نیاز منطقه است را می‌توانیم از اتباع خارجی جذب که این مهم در قانون نیز پیش‌بینی شده  و همچنین بر اساس ماده 129 قانون کار به صراحت در خصوص صدور، تمدید و تجدید پروانه کار این افراد اشاره شده که این امکان را به ما می‌دهد که آنها را به کار گیریم.

وی ادامه داد: در ارتباط با مجوز سرمایه گذاری برای اتباع خارجی می‌توانند بر اساس ماده 6 همین قانون، می‌توانند 25 تا 35 درصد از تجهیزات، امکانات و تولیدات را در منطقه داشته باشند که بر همین اساس با توجه به 10 درصد ابلاغی تلاش خواهیم کرد تا این ظرفیت را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه های بین‌المللی پیام که بخش زیادی از فعالیت‌های  آن در حوزه  کسب و کارهای نوین و دانش بنیان است را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری و مجوز کسب و کار این افراد در سامانه ملی  به زودی بارگذاری می‌شود، تاکید کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه ضمن دریافت اطلاعات کامل و برابر ضوابط با نهایت سرعت و دقت این امادگی در پیام وجود دارد که کارهای آنها را از استعلام گرفته تا صدور مجوزها به سرانجام برسانیم.

نامی تاکید کرد: در همین رابطه مذاکراتی در خصوص کانون دفاتر کفالت، امور مهاجرتی و گذرنامه و پلیس امنیت البرز داشته‌ایم  که تمام فعالیت‌های آنها به صورت الکترونیکی و با سرعت و بدون نیاز به حضورشان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با اشاره به  نگاه حمایتی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در حوزه کار و کارگری تاکید کرد: بر همین اساس هدف ما این است که عملیاتی کردن برنامه های در دست اقدام از جمله الکترونیکی کردن فعالیت ها و بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات