جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازدید رئیس جهاد دانشگاهی واحد البرز از برگزاری کلاس‌های حضوری

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از کلاس‌های حضوری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج بازدید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛، «احمدرضا فیروزی»، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از روند حضوری شدن کلاس‌های آموزشی بازدید و از نزدیک با دانشجویان و اساتید گفت‌وگو کرد.

وی ضمن خیرمقدم به اساتید و دانشجویان، از همکاری و مساعدت کارکنان این مرکز در برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها در همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و افزود: بحث حضوری شدن فضای آموزشی چه مدارس و چه دانشگاه‌ها اتفاق مبارکی بود و در جهاد دانشگاهی نیز در بخش آموزش‌های آکادمیک دانشگاه علمی کاربردی، در اولین فرصت ممکن، برنامه‌ریزی توسط همکاران دانشگاه صورت گرفت و تقریباً همه کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری برگزار شد.

فیروزی گفت: علیرغم اینکه فاصله دو ساله در معوق شدن کلاس‌های حضوری داشتیم و نگرانی‌هایی در این حوزه وجود داشت اما خوشبختانه با توجه به تجربه‌ای که صورت گرفت در طی سه چهار هفته اخیر این نگرانی‌ها نیز برطرف شد و اساتید و هم دانشجویان از حضوری شدن کلاس‌ها استقبال کردند.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که ادامه برگزاری مجازی کلاس‌ها به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود؛ با توجه به اینکه ما دانشجویانی را داشتیم که ورودی آنها همزمان با شیوع کرونا اتفاق افتاد، اینها هرگز کلاس‌های حضوری را ندیدند و  از جنبه‌های مختلف برگزاری کلاس‌های مجازی آسیب‌هایی را داشت.

فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برگزاری مجازی مزیت‌هایی را نیز به همراه داشت و یک تجربه خوب  برای ما بود اما ناگهانی بودن آن و نبود زیرساخت‌های قبلی باعث آسیب‌هایی شد که اگر بحث آموزش مجازی به همین منوال ادامه پیدا می‌‌رد،  قطعاً این آسیب‌ها چندین برابر می‌شد و  رسالت‌های آموزشی را دچار مشکل می‌ساخت.

وی اظهار کرد: در آموزش مجازی ما مشکل عدم مراودات دانشجویی را داشتیم و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه به حداقل ممکن رسیده بود ولی الان خوشبختانه این فضا وجود دارد که دانشجویان در کنار هم برنامه‌ریزی کرده و برای مسائل مختلف هم‌اندیشی داشته باشند و این ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کند که فضای مجازی این ظرفیت‌ها را هرگز نمی‌توانست ایجاد کند، بویژه در مورد کلاس‌هایی که به صورت کارگاهی و عملی هستند، در فضای مجازی امکان انتقال مهارت وجود نداشت و آموزش حضوری این مشکل را مرتفع کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد که این فضا ادامه پیدا کند و شاهد تمام شدن موضوع و مسئله کرونا بوده و در ادامه این مسیر شاهد استمرار برگزاری حضوری کلاس‌های درسی باشیم.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات