پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نظرسنجی ماسک از کاربران توییتر برای دکمه ویرایش

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، یک نظرسنجی در توییتر ارسال کرد و از کاربران درباره تمایلشان برای وجود دکمه ویرایش در این شبکه اجتماعی سوال کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا، ماسک در توییتی نوشت: آیا دکمه ویرایش می خواهید؟

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر هم در توییتی نوشت: نتایج این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید.

مدیرعامل تسلا روز دوشنبه فاش کرد ۹.۲ درصد سهم در توییتر به ارزش حدود سه میلیارد دلار خریداری کرده است که وی را به بزرگترین سهامدار این شرکت شبکه اجتماعی تبدیل کرده است. اعلام این خبر رشد بیش از ۲۷ درصدی سهام توییتر را به دنبال داشت.

این اقدام ماسک که در اظهارنامه ارائه شده به رگولاتوری فاش شد، پس از آن صورت گرفت که وی از تمایل خود برای ساخت یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید پرده برداشته بود و پایبندی توییتر به آزادی بیان را زیر سوال برده بود.

در کمتر از سه ساعت از آغاز نظرسنجی ماسک درباره دکمه ویرایش، بیش از ۱.۲ میلیون کاربر رای دادند و بیش از ۷۵ درصد آنها از گزینه ویرایش توییت حمایت کردند.

در نظرسنجی هفته پیش ماسک که پرسیده بود آیا الگوریتم توییتر باید کد باز باشد، بیش از ۸۲ درصد رای موافق داده بودند در حالی که جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر گفته است انتخاب این که کدام الگوریتم استفاده شود یا نشود، باید برای همه فراهم باشد.

ماسک از زمان پیوستن به توییتر در سال ۲۰۰۹، بیش از ۸۰ میلیون هوادار در این پلتفرم دارد و از این پلتفرم برای اعلام اخبار از جمله انتشار یک قرارداد برای تسلا که باعث گشایش تحقیقات رگولاتوری شد، استفاده کرده است.

با این حال ثروتمندترین مرد جهان اخیرا منتقد توییتر و سیاستهایش شده و به تازگی در نظرسنجی از کاربران پرسیده بود آیا بر این باورند که توییتر به اصول آزاد بیان پایبند بوده است که بیش از ۷۰ درصد رای "خیر" دادند.

ماسک که طبق اعلام فوربس، ثروتی برابر با حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارد، از نوامبر گذشته سرگرم کاهش سهم در تسلا بوده و ۱۰ درصد از سهمش در این شرکت خودروسازی برقی را واگذار کرده است. وی از آن زمان سهامی به ارزش ۱۶.۴ میلیارد دلار فروخته است.

طبق اظهارنامه ارائه شده به رگولاتوری، ماسک ۷۳.۵ میلیون سهم توییتر را دارد و ونگارد با ۸.۷۹ درصد سهم، دومین سهامدار بزرگ توییتر است.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام توییتر در ۱۲ ماه گذشته تا روز جمعه ۳۸ درصد نزول کرده است. با این حال روز دوشنبه تحت تاثیر خبر خرید سهام این شرکت توسط ایلان ماسک، ۲۷.۱ درصد افزایش یافت و در ۴۹.۹۷ دلار بسته شد.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات