عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:
همایش فرصتهای تجاری ایران در امارات زمینهساز گسترش روابط تجاری است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری ایران در امارات در بهمن ماه سال جاری گفت: برگزاری این همایش زمینهساز گسترش روابط تجاری میان طرفین است.
به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمدرضا طلایی» در نشست هماندیشی تشریح همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری در کشور امارات متحده عربی که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در این کشور افزود: این مرکز حدود یکماه و نیم قبل با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت راهاندازی شده و به دنبال تسهیل روابط تجاری میان ایران و کشور امارات و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ارائه سرویس و خدمات بیشتر به شرکتهای ایرانی است که متمایل به سرمایهگذاری در بازار این کشور هستند.
وی با اشاره به سیاست سازمان توسعه تجارت در راهاندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف گفت: در این رابطه تاکنون مجوز ایجاد 6 مرکز توسط سازمان مربوطه صادر شده است و در آیندهای نزدیک تعداد این مراکز تجاری که توسط بخش خصوصی راهاندازی شده است در کل دنیا به 15 مورد میرسد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس مرکز تجاری ایران در امارات گفت: یک مورد از خدماتی که در این مرکز به شرکتهای ایرانی ارائه میشود به صورت مجازی است، بدین صورت که در قالب راهاندازی باشگاه رهبران کسب و کار ایران، پلتفرمهایی طراحی شده و شرکتهای ایرانی از طریق آن با ایجاد دفاتر مجازی محصولات و خدمات خود را علاوه بر بازار امارات به کشورهای مختلف معرفی میکنند.
وی در ادامه عنوان کرد: با امکانات موجود در پلتفرم طراحی شده توسط مرکز تجاری ایران در امارات پیشبینی ما این است که تا خردادماه سال 1401، بیش از یکهزار برند برتر ایرانی در این پلتفرم عضویت یابند و به معرفی محصولات تولیدی خود بپردازند. در کنار آن اطلاعات بیش از 140 هزار شرکت عربی در حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نیز جمعآوری شده است که شرکت های ایرانی عضو این پلتفرم میتوانند مراودات تجاری خود با این کشورها را پیش ببرند.
طلایی توضیح داد: در قالب ارائه سرویس و خدمات فیزیکی نیز فضایی را در مرکز تجارت جهانی دوبی در اختیار داریم و در آنجا سالنهای جلسات را آمادهسازی کرده و با یک تیم بازاریابی حرفهای شرکتهای ایرانی را به شرکتهای عربی منطقه خاورمیانه متصل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه طبق آمارهای دریافتی از گمرک کشور، در 9 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 11 میلیارد دلار واردات از امارات به ایران انجام شده است، رقم صادرات ما به این کشور در بازه زمانی مذکور نیز 4 میلیارد دلار بوده است.
رئیس مرکز تجاری ایران در امارات تشریح کرد: در مجموع مراودات تجاری 15 میلیارد دلاری میان ایران و امارات موجب شده است که از آن به عنوان نخستین یا دومین شریک تجاری ایران نام برده شود.
وی با بیان اینکه کشور امارات با جمعیت بیش از 9 میلیون و 500 هزار نفر به عنوان هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مطرح است، گفت: در یکسال گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی امارات و مشکلات در این زمینه، فعالان اقتصادی این کشور سعی کرده اند که مراودات تجاری بیشتری با ایران برقرار کنند.
طلایی ادامه داد: بر طبق آمارهای غیررسمی از امارات طی فروردین ماه سال جاری تاکنون نام بیش از 2 هزار شرکت ایرانی در این کشور ثبت شده است که عمدتا شرکتهای کوچک و متوسط هستند و آشنایی چندانی با بازار امارات ندارند، اما مرکز تجاری ایران در امارات به دنبال این است که این شرکتها با هزینه کمتر به تسهیل تجارت خود و رونق بیشتر برسند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری با بیان اینکه نمایشگاه اکسپوی دوبی در حال برگزاری است، گفت: 18 بهمن ماه به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه تعیین شده است که در آن روز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در امارات حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد: همزمان با سفر وزیر صمت به این کشور در 19 بهمن سال جاری همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری ایران در امارات را نیز داشته باشیم و طبق فراخوانی از شرکتهای ایرانی متقاضی برای حضور در این همایش ثبتنام میشود.
طلایی در تشریح بخشی از برنامههای همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری ایران در کشور امارات گفت: دیدار شرکتهای ایرانی عضو هیات تجاری اعزامی به امارات با ایرانیان مقیم این کشور از طریق شورای بازرگانی دوبی و دیدار با تجار خارجی مقیم آنجا و در کنار آن برگزاری نمایشگاه مجازی ایران و امارات قسمتی از اقداماتی هستند که انجام خواهد شد.
رئیس مرکز تجاری ایران در امارات عنوان کرد: بعد از وقفهای طولانی مدت 12 ساله این نخستین رویداد تجاری مهم و قابل توجه میان ایران و امارات است، امیدواریم که شاهد حضور بیشتر شرکتهای ایرانی در این کشور باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس مرکز تجاری ایران در امارات گفت: یک مورد از خدماتی که در این مرکز به شرکتهای ایرانی ارائه میشود به صورت مجازی است، بدین صورت که در قالب راهاندازی باشگاه رهبران کسب و کار ایران، پلتفرمهایی طراحی شده و شرکتهای ایرانی از طریق آن با ایجاد دفاتر مجازی محصولات و خدمات خود را علاوه بر بازار امارات به کشورهای مختلف معرفی میکنند.
وی در ادامه عنوان کرد: با امکانات موجود در پلتفرم طراحی شده توسط مرکز تجاری ایران در امارات پیشبینی ما این است که تا خردادماه سال 1401، بیش از یکهزار برند برتر ایرانی در این پلتفرم عضویت یابند و به معرفی محصولات تولیدی خود بپردازند. در کنار آن اطلاعات بیش از 140 هزار شرکت عربی در حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نیز جمعآوری شده است که شرکت های ایرانی عضو این پلتفرم میتوانند مراودات تجاری خود با این کشورها را پیش ببرند.
طلایی توضیح داد: در قالب ارائه سرویس و خدمات فیزیکی نیز فضایی را در مرکز تجارت جهانی دوبی در اختیار داریم و در آنجا سالنهای جلسات را آمادهسازی کرده و با یک تیم بازاریابی حرفهای شرکتهای ایرانی را به شرکتهای عربی منطقه خاورمیانه متصل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه طبق آمارهای دریافتی از گمرک کشور، در 9 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 11 میلیارد دلار واردات از امارات به ایران انجام شده است، رقم صادرات ما به این کشور در بازه زمانی مذکور نیز 4 میلیارد دلار بوده است.
رئیس مرکز تجاری ایران در امارات تشریح کرد: در مجموع مراودات تجاری 15 میلیارد دلاری میان ایران و امارات موجب شده است که از آن به عنوان نخستین یا دومین شریک تجاری ایران نام برده شود.
وی با بیان اینکه کشور امارات با جمعیت بیش از 9 میلیون و 500 هزار نفر به عنوان هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مطرح است، گفت: در یکسال گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی امارات و مشکلات در این زمینه، فعالان اقتصادی این کشور سعی کرده اند که مراودات تجاری بیشتری با ایران برقرار کنند.
طلایی ادامه داد: بر طبق آمارهای غیررسمی از امارات طی فروردین ماه سال جاری تاکنون نام بیش از 2 هزار شرکت ایرانی در این کشور ثبت شده است که عمدتا شرکتهای کوچک و متوسط هستند و آشنایی چندانی با بازار امارات ندارند، اما مرکز تجاری ایران در امارات به دنبال این است که این شرکتها با هزینه کمتر به تسهیل تجارت خود و رونق بیشتر برسند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری با بیان اینکه نمایشگاه اکسپوی دوبی در حال برگزاری است، گفت: 18 بهمن ماه به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه تعیین شده است که در آن روز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در امارات حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد: همزمان با سفر وزیر صمت به این کشور در 19 بهمن سال جاری همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری ایران در امارات را نیز داشته باشیم و طبق فراخوانی از شرکتهای ایرانی متقاضی برای حضور در این همایش ثبتنام میشود.
طلایی در تشریح بخشی از برنامههای همایش فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری ایران در کشور امارات گفت: دیدار شرکتهای ایرانی عضو هیات تجاری اعزامی به امارات با ایرانیان مقیم این کشور از طریق شورای بازرگانی دوبی و دیدار با تجار خارجی مقیم آنجا و در کنار آن برگزاری نمایشگاه مجازی ایران و امارات قسمتی از اقداماتی هستند که انجام خواهد شد.
رئیس مرکز تجاری ایران در امارات عنوان کرد: بعد از وقفهای طولانی مدت 12 ساله این نخستین رویداد تجاری مهم و قابل توجه میان ایران و امارات است، امیدواریم که شاهد حضور بیشتر شرکتهای ایرانی در این کشور باشیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر