شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان محیط زیست:

حق‌آبه محیط زیستی تمام تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور مشخص شد

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حق‌آبه محیط زیستی تمام تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور مشخص و در سه سناریو کم آبی، میان آبی و پر آبی ابلاغ شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علی سلاجقه» بعد از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت شست و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران که در سالن امام خمینی (ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: در خیلی از مسائل به آستانه‌ها رسیدیم، چراکه در بحث آب، دیگر آبی وجود ندارد که حق‌آبه‌ای اختصاص یابد.

وی بیان کرد: حدود ۶۰ سال مسائل مربوط به آلایندگی، محیط زیست، سفره‌های آب زیر زمینی و مسائلی مربوط به تالاب‌ها دستاوردهایش را در شرایطی که آسمان با زمین قهر کرده است و بخل می‌ورزد قابل مشاهده است، اما فرماندهی آسمان به دست خداوندی است که مسائل را مدیریت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: واقعیت اینست که شرایط مناسبی در خصوص آلایندگی نداریم، اما گام‌هایی که در کشور انجام می‌شود در حل مسائل یادشده ارزنده و مشکل گشا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آلاینده‌های جوی کار گروهی در دفتر معاونت ریاست جمهور با حضور وزرای صمت، بهداشت درمان، نفت، جهادی کشاورزی و شهرداری تهران تشکیل شد و یک موضوع ۶۴ بندی در این زمینه در حال نهایی شدن است که روز گذشته حدود ۲۰ ماده آن مصوب شد.

سلاجقه گفت: براین اساس گام‌های اساسی در بعد حل سریع مسائل کشور، کلانشهرهای کشور و به ویژه تهران و البرز برداشته می‌شود و در روزهای آتی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز استاندار و مسئولی در دل مردم جای دارد که یکی از معضلات محیط زیستی مانند، ترافیک، مسائل پسماندها و آلودگی هوا را حل کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروز مدیری موفق است که مسائل زیست محیطی را حل کند، بیان کرد: زیرا امروز در بحث توسعه صنعتی و مسائل دیگر باید با محوریت فناوری‌های نوین محقق شود.

وی با بیان اینکه در مسائل مربوط به محیط زیست به صورت جهادی و عالمانه و مدبرانه باید مشکلات حل شود، تصریح کرد: براین اساس این تعهد را می‌دهیم تا زمانیکه افتخار خدمتگزاری داشته باشیم، حتماً یکی از مسائل محیط زیست کشور ساماندهی شده باشد.

سلاجقه در خصوص تالاب‌ها خاطرنشان کرد: حق‌آبه محیط زیستی تمام تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور مشخص و در سه سناریو کم آبی، میان آبی و پر آبی ابلاغ شده است، براین اساس حق آبه تالاب‌ها باید رعایت شود.

وی متذکر شد: در راستای اشتغال دانشجویان محیط زیست تلاش می‌کنیم و وزارتخانه‌های مربوط را مکلف می‌کنیم از ظرفیت فارغ التحصیلان و نخبگان محیط زیست کشور در جهت حل مشکلات استفاده نمایند.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات