جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع مطرح شد؛

گزافه‌گویی جدید «علی‌اف» علیه ایران و ارمنستان

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تازه‌ترین گزافه‌گویی خود مدعی شده که ایران به ارمنستان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا کمک می‌کند!

به گزارش روز جمعه رمزگشانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که این روزها می‌کوشد به هر قیمتی اشتباه خود را در باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه انکار کند؛ این بار در ادعایی جدید گفته است که باکو مسیر ترانزیت مواد مخدر از ایران به ارمنستان و از آنجا به اروپا را مسدود کرده است.

وی که در نشست مجازی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع صحبت می‌کرد؛ در ادامه ادعاهای خود افزود: پس از آنکه بعد از ۳۰ سال کنترل ۱۳۰ کیلومتر از اراضی همجوار با ایران را (از ارمنستان) پس گرفتیم؛ موفق به سد کردن مسیر قاچاق مواد مخدر شدیم که از ایران به ارمنستان و از آنجا به اروپا می‌رسید و از منطقه «جبرائیل» جمهوری آذربایجان هم رد می‌شد.

علی اف در ادامه گزافه گویی های خود افزود: حجم هروئینی که در دیگر مناطق مرزی آذربایجان-ایران توقیف کردیم در مقایسه با سال قبل دو برابر شده که این نشان می‌دهد طی ۳۰ سال گذشته، ارمنستان و ایران در همکاری با یکدیگر از اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کردند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز با رد تمامی ادعاهای علی اف، گفت: تاکید می‌کنم که ما به طور بسیار تنگاتنگ با نهادهای انتظامی ایران همکاری کرده و به شکل بسیار موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: من همچنین می‌توانم ارقامی را ارائه کنم که خنثی کردن موارد قاچاق مواد مخدر و میزان کشف و ضبط مواد مخدر را نشان می‌دهند. حجم مواد مخدر کشف شده سه تا چهار برابر و حتی بیشتر شده است واین نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی داشته و به طور موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنند.

ایران بارها به جمهوری آذربایجان هشدار داده که نسبت به نیات سوء رژیم صهیونیستی هوشیار باشد و اینکه حضور نیروهای ثالث را در مناطق مرزی خود برنمی‌تابد. از سوی دیگر، جمهوری آذربایجان به فکر تصاحب بخشی از منطقه مرزی ایران-ارمنستان است تا به این ترتیب، مسیر اتصال خود به جمهوری نخجوان و ترکیه را هموار کند حال آنکه این مسئله به قیمت از دست رفتن مرز ایران-ارمنستان تمام می‌شود.

انتهای پیام/   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات