پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آلزایمر:

 در هر سه ثانیه، یک نفر در جهان به بیماری آلزایمز مبتلا می شود

 در هر سه ثانیه، یک نفر در جهان به بیماری آلزایمز مبتلا می شود و در صورت پیگیری نکردن، شمار مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۳۰ میلادی به عدد بسیار نگران کننده ۶۵ میلیون نفر افزایش می یابد.

به گزارش رمزگشا   نیوز، 30شهریور روز جهانی آلزایمراست،  بیماری آلزایمر علائم و نشانه هایی دارد که با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند، نام این بیماری را بسیار شنیده ایم واگر کمی روراست باشیم همه ما از ابتلا به ان هراس داریم.

 بیماری آلزایمر به مغز آسیب می رساند، این بیماری باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم مغز شده و می تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت های روزانه تأثیر بگذارد.

بیماری آلزایمر، یک اختلال عصبی است که در آن مرگ سلول های مغزی باعث کاهش حافظه و کاهش قدرت شناختی می شود این ،شایع ترین نوع زوال عقل است که 60 تا 80 درصد موارد اختلالات عصبی در ایالات متحده را تشکیل می دهد، در سال 2013، 8/6 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا مبتلا به زوال عقل بودند از این تعداد، 5 میلیون مبتلا به آلزایمر بودند.

 انتظار می رود که تا سال 2050، این میزان دو برابر شود ؛ آلزایمر یک بیماری عصبی ارثی است و در ابتدا علائم خفیف هستند، اما در طول زمان آنها شدیدتر می شوند

از دست دادن خفیف حافظه در افراد بالای 60 سال شایع است و ممکن است این قضیه به این معنا نباشد که شما به بیماری آلزایمر مبتلا شده اید. اما اگر با مشکلات حافظه مواجه شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید،اگر بیماری شما آلزایمر باشد، ممکن است درمان به شما کمک کند، بیماری آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است ؛ این اختلال زمانی اتفاق می افتد که پلاک هایی حاوی شکل بتا آمیلوئید در مغز باشد، همانطور که علائم بدتر می شود، افراد برای یادآوری علائم رویدادهای اخیر، و تشخیص افرادی که می شناسند، سخت تر می شود در نهایت، فرد مبتلا به آلزایمر، احتمالا نیازمند کمک تمام وقت است.

فرد مبتلا به آلزایمر در نهایت به کمک تمام وقت نیاز خواهد داشت. برای دریافت تشخیص آلزایمر، فرد باید کاهش عملکرد و عملکرد شناختی یا رفتاری را در مقایسه با آنچه قبلا داشت، تجربه کند. این کاهش باید با توانایی آنها در کار یا فعالیت های معمول همراه شود.


برای آنکه آلزایمر نگیری چه کنیم:

از رژیم های با چربی زیاد و چربی های اشباع شده اجتناب کنید ، در رژیم غذایی خود انواع چربیهای مضر را با چربی های سالم جایگزین کنید

اجتناب از مصرف الکل و سیگار

اجتناب از غذاهای فرآوری شده و آلاینده های فلزی مانند آلومینیوم و جیوه که می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند 

 

مواد غذایی بسیار مفید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر:

سبزیجات دارای برگ سبز، زغال اخته، چای سبز، دارچین، ماهی سالمون، زردچوبه، روغن زیتون، روغن نارگیل،کلم بروکلی و  گردو از جمله مواردی هستند که خطر ابتلا به بیماری آلزایمررا کاهش می دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات