پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 استاندار البرز:

یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در البرز واجد شرایط رای دادن هستند

استاندار البرز اعلام کرد که در البرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸۷ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و ۵۹۱ هزار و ۸۶۵ نفر زن هستند.

به گزارش روز دوشنبه رمزگشانیوز «عزیزاله شهبازی» شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه ماه نشین که با موضوع انتخابات به صورت همزمان از شبکه سراسری شما و شبکه استانی البرز  پخش شد، با بیان اینکه تمام تدابیر لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور در البرز اندیشیده شده، گفت: در البرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸۷ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و ۵۹۱ هزار و ۸۶۵ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز چهار هزار و ۶۶ نفر نامزد شدند که از این تعداد یک هزار و ۹۱۹ نفر نامزد  شوراهای شهر و ۲هزار و ۱۴۷ نفر نامزد  شوراهای اسلامی روستایی هستند.

شهبازی گفت: در شوراهای اسلامی شهر یک هزار و ۶۳۱ نفر معادل ۸۵ درصد مرد و ۲۸۸ نفر معادل ۱۵ درصد زن هستند و در روستاها نیز یکهزار و ۹۳۳ نفر معادل ۹۰ درصد مرد و ۲۱۴ نفر معادل ۱۰ درصد زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: در کل استان از مجموع چهار هزار و ٦٦ نفر نامزد تائید صلاحیت شده انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر و روستا تعداد سه هزار و ٥٦٤ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۵۰۲ نفر معادل ۱۲ درصد زن هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: در این میان ۶۹۰ نفر از نامزدها سابقه عضویت در شوراهای ادوار متفاوت را دارند  و سه هزار و ٣٧٦ نفر نیز فاقد سابقه حضور در شوراها هستند.

شهبازی گفت: از مجموع ۹۱۲ کرسی اصلی شورای اسلامی شهری و روستایی  ۱۱۴ کرسی متعلق به ۱۸ شهر و ۷۹۸ کرسی متعلق به ۲۵۰ روستا است.

وی با اشاره به اینکه البرز رتبه اول کشور در رشد ثبت نام داوطلبان شوراها  را دارد، افزود: نامزدهای  شوراهای اسلامی شهر در البرز در دور گذشته یک هزار و ٧١٣ نفر بودند که در این دوره به یک هزار و ٩١٩ نفر رسیده که رشدی بالغ بر ۱۲.۵ درصد مشاهده می شود.

شهبازی با بیان اینکه در این دوره  ٢ روستای  البرز شامل محمود آباد و پلنگ آباد به شهر تبدیل شده‌اند، گفت: با توجه به این موضوع البرز از استان‌هایی است که هم در شورای شهر و هم در شورای روستا رشد ثبت نام داوطلبان را داشته است.

وی افزود: در استان البرز یک هزار و  ٣٦٣ شعبه  اخذ رأی پیش‌بینی شده که یک هزار و ٣١٤شعبه ثابت و ۴۹ شعبه نیز سیار است.

استاندار البرز عنوان کرد: امسال تعداد شعب اخذ رای برای رفاه حال مردم و تسریع در رای گیری بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا این دوره برای اولین بار انتخابات از ساعت هفت صبح آغاز می‌شود و ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد و با توجه به اختیارات وزیر کشور در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

شهبازی افزود: با توجه جمعیت بالای کلانشهرها و پیگیری‌هایی که در این حوزه صورت گرفته در ۵۳۱ شعبه اخذ رای در کلانشهر کرج، انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود.

وی گفت: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، روند اخذ رای گیری با نظارت عوامل بهداشت و درمان در فضای باز صورت می‌گیرد. 

استاندار البرز همچنین اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این استان وظیفه اجرا و نظارت بر انتخابات ۲۸ خردادماه را بر عهده دارند.


انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات