جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رییس انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کرج:

نامزدهای متخصص برای شورای شهر کرج معرفی می کنیم

رییس انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کرج اعلام کرد که نامزدهای متخصص، متعهد ، کارآمد، انقلابی و دغدغه مند برای انتخابات شورای اسلامی شهر کرج به مردم معرفی می کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از ایرنا؛ «محمد مهدی سلیمی» پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم را مهمترین رسالت شوراهای شهر و روستا دانست و گفت: شوراهای شهر و روستا باید با ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد خود، خواسته‌های مردمی را محقق سازند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب اسلامی، تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که این موضوع بزرگترین نشانه ظرفیت سیاسی نظام برای جلب مشارکت بیشتر مردم محسوب می‌شود.

سلیمی شوراهای اسلامی شهر و روستا را نشانگر توزیع قدرت در جامعه مردم سالار دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای آموزه‌های اسلام و به منظور تحقق مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت روی کار آمده بود، این اصل ارزشمند را در کانون توجه خود قرار داد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی بر نقش شوراها در اداره امور کشور تاکید شده است، اضافه کرد: شوراها دارای وظایف و اختیاراتی هستند که این رسالت می‌بایست به افرادی که دارای صلاحیت‌های عمومی و تخصصی هستند، سپرده شود.

سلیمی در ادامه به انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ که با توجه به شرایط خاص منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانند بسیار سرنوشت‌ساز باشد، پرداخت و گفت: ضروری است که مردم در انتخاب افراد اصلح و شایسته نهایت دقت را داشته باشند و به دور از تعصبات قومی و قبیله‌ای و براساس بینش و شناخت دقیقی از نامزدها، بهترین ها را برای کرسی ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی یک نهاد و پارلمان محلی هستند که از متن قانون و بطن جامعه شکل می‌گیرند و به نوعی حکومت مردم بر مردم و حکومت مشارکتی تعامل‌گرا به شمار می‌آیند و در متن قانون جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بالاتری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: نقش مثبت شورا می تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه‌ها و رشد و توسعه شهر و روستا و در نهایت رضایتمندی اکثریت مردم و شهروندان شود.

رییس انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان کرج عنوان کرد: از ۱۵ خرداد ماه مصاحبه ۱۰۴ نامزد برای ششمین دوره انتخابات شورای شهرکرج در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی این شهرستان شروع شده است.

وی به فراخوان ازنامزدهای شورای شهرکرج در پیام رسان های داخلی پرداخت و افزود: دراین فراخوان ۲۴۰ نفر شرکت کردند که پس از بررسی مدارک و مستندات ارسال شده ، ۱۰۴ نفر برای انجام مصاحبه عمومی و تخصصی دعوت شدند.

سلیمی یادآورشد: این نامزدها برای قرار گرفتن در لیست اسامی شورای شهر ائتلاف نیروهای انقلابی کرج در محل انجام مصاحبه طی سه روز متوالی دعوت شده‌اند تا توسط تیم ۲۷ نفره منتخب شورای ائتلاف مستقر در محل معرفی شده مورد ارزیابی قرارگیرند.

وی ادامه داد: دو برابر ظرفیت تعداد اعضای شورای شهر کرج که ۱۳ نفر هستند توسط اعضای کمیسون‌ها برای قرارگرفتن در لیست نامزدهای مورد تایید شورای ائتلاف انقلابیون کرج معرفی می‌شوند.

وی گفت: نامزدها در کمیسون‌های مختلفی چون مدیریت شهری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده، حمل و نقل و فرهنگی توسط افراد متخصص مورد ارزیابی قرارمی گیرند.

رییس انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان کرج افزود: برای سنجش نامزدهای شورای شهر در کرج بیش از ۵۰ محور تدوین شده است تا مصاحبه کنندگان براساس فرم‌های طراحی شده به نامزدها نمره بدهند.

وی تاکید کرد: معرفی نامزدهای شورای شهر به مردم می‌تواند نقش موثری در انتخاب درست مردم برای تشکیل شورای شهر قوی، کارآمد و سالم که توانسته اند از فرآیند انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کرج نمره بالا بگیرند، داشته باشد.
انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات