جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ثبت ۲۴۲۱ حادثه طبیعی در سامانه مدیریت حوادث و سوانح هلال احمر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ثبت ۲ هزار و ۴۲۱ مورد حادثه طبیعی در کشور خبر داد و گفت: این شمار حادثه طبیعی از ابتدای سال ۹۹ تا روز جاری در سامانه مدیریت حوادث و سوانح (ِ DMIS) این سازمان ثبت و مستندسازی شده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ به نقل از ایرنا ، «محمد باقر محمدی» اظهار کرد: این تعداد حادثه طبیعی شامل ۱۴۵ زمین لرزه بیش از ۴ ریشتر، ۷۰۷ مورد برف و کولاک، ۵۱۲ مورد آتش سوزی جنگل، ۲۵ مورد رانش زمین، ۹ مورد رعد و برق، ۶۷ مورد توفان و ۹۵۶ سیل و آبگرفتگی در سراسر کشور بوده است.

وی ادامه داد: سامانه مدیریت حوادث و سوانح (ِ DMIS) سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عنوان نخستین و بزرگترین بانک اطلاعات حوادث و سوانح کشور تمام سوانح و حوادثی که جمعیت هلال احمر در آنها وارد عمل شده را ثبت و ذخیره می کند و به صورت لحظه ای و برخط آخرین حوادث را برای دسترسی مدیران به اطلاعات مورد نیاز نمایش می دهد.

محمدی افزود: با این نرم افزار امکان بررسی های آماری و تجزیه و تحلیل عملیات های سراسر کشور وجود داشته و تهیه گزارش ها در دوره های زمانی مشخص و تجزیه و تحلیل حوادث از مهمترین قابلیت های این بانک اطلاعاتی می باشد.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات