جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل منابع طبیعی البرز:

فعلاً با تهدید جدی موش و ملخ مواجه نیستیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پاسخ به اینکه با توجه به کاهش بازندگی آیا بحران آفات عرصه های طبیعی استان را تهدید می کند، گفت: خوشبختانه امسال بحث مقابله با آفات زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شده و تا کنون تهدید جدی در خصوص وجود آفات در عرصه های طبیعی استان مشاهده نشده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «حامد فرضی» با اشاره به وسعت عرصه‌های طبیعی البرز اظهار کرد: البرز حدود ۵۱۷ هزار هکتار وسعت دارد که از این مساحت حدود ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل جنگلکاری، بیابان و مرتع است.

وی ادامه داد: با توجه به گستره زیاد عرصه‌های طبیعی استان، بحث مقابله با آفات طبیعی در این عرصه‌ها در مقایسه با کنترل آفات در باغات و مزارع از حساسیت بیشتری برخوردار است.

فرضی توضیح داد: با توجه به شکنندگی اکوسیستم موجود در عرصه‌های طبیعی، مقابله و کنترل آفات در این اراضی به شکل ویژه تری صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: باغات و اراضی کشاورزی هم وسعت کمتری دارند و هم اجزا و تنوع اکوسیستم آنها به مراتب کمتر از عرصه‌های طبیعی است بنابراین کنترل آفات در آنها آسان تر است.

وی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی با جهاد کشاورزی استان کارگروه مشترکی برای مبارزه و دفع آفات در عرصه‌های طبیعی دارند.

فرضی به آفات رایج در البرز توضیح داد: ملخ زبرا که عمدتا در کرج، طالقان و ساوجبلاغ مشاهده می‌شود و ملخ شکم بادمجانی که آن هم بیشتر در ساوجبلاغ تمرکز دارد، عمده ترین آفات استان هستند.

این مسئول تاکید کرد: موش مریوس که بیشتر اشتهارد و نظرآباد مشاهده می شود و گیاه نیمه انگلی دارواش که اغلب در طالقان مشاهده می‌شود هم از دیگر انواع آفات استان هستند.

وی اظهار کرد: البته نباید از وجود خرگوش در شلمزارهای ساوجبلاغ هم غافل بود که اغلب با استفاده از مواد دور کننده با آنها مقابله می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان در پاسخ به اینکه با توجه به کاهش بارندگی آیا بحران آفات عرصه های طبیعی استان را تهدید می کند، گفت: خوشبختانه امسال بحث مقابله با آفات زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شده و تا کنون تهدید جدی در خصوص وجود آفات در عرصه های طبیعی استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات