شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری البرز:

رأی بدوی پرونده فساد سه هزار میلیاردی فلاحتی در البرز صادر شد

رئیس کل دادگستری البرز گفت: رسیدگی به پرونده فلاحتی به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه در استان در دستور کار قرار گرفت که رای بدوی این پرونده در نظرآباد صادر شده و هم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد که با تعیین شعبه ویژه در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «حسین فاضلی هریکندی» در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان نظرآباد با اشاره به اینکه نظرآباد به عنوان غربی‌ترین شهرستان استان دارای ظرفیت‌های متعدد طبیعی، صنعتی و تاریخی است گفت: داشتن اراضی مستعد کشاورزی، پیشینه تاریخی طولانی و وجود صنایع و شهرک‌های صنعتی از جمله ظرفیت‌های نظرآباد است.

فاضلی هریکندی حضور اتباع بیگانه، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، آلایندگی بالا به دلیل نزدیکی با صنایع استان همجوار و کمبود آب شرب و کشاورزی را از مشکلات عدیده این شهرستان برشمرد و حل این مسائل را از مطالبات جدی مردمی دانست.

وی با بیان اینکه دادگستری استان با درک محدودیت‌ها و رشد جمعیت این شهرستان طرح توسعه فضای فیزیکی این حوزه قضایی را پیگیری کرده گفت: در سفر آیت الله رئیسی به استان، احداث ساختمان دیگری برای این حوزه قضایی به تصویب رسید که اقدامات برای شروع این پروژه آغاز شده است.

مختومه شدن همه پرونده‌ها

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تعداد پرونده‌های وارده دادسرا و دادگستری نظرآباد در سال۱۳۹۹ را ۲۹ هزار و ۶۳۳ فقره اعلام کرد و افزود: این میزان وارده معادل هفت درصد پرونده‌های استان بود که همکاران قضایی و اداری در این شهرستان توانستند ۳۰ هزار و ۷۷۲ فقره پرونده رسیدگی کنند یعنی علاوه بر مختومه کردن کل پرونده های وارده بیش از هزار پرونده مانده از سال‌های قبل رسیدگی شده است.

فرصت‌های فضای مجازی برای نامزدهای انتخابات

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز در ادامه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: هدف دادگستری استان فراهم آوردن شرایطی است که شاهد حضور حداکثری مردم باشیم که برای رسیدن به این نقطه، دستگاه قضایی استان اقدامات متعددی را انجام داده است که تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان و شهرستان‌ها و اجرای مصوبات آن از جمله این اقدامات است.

وی به محدودیت‌های متاثر از شیوع ویروس منحوس کرونا در برگزاری تجمعات انتخاباتی به دلیل مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط استفاده از ظرفیت فضای مجازی فرصت مناسبی را پیش روی نامزدها قرار داده است ولی ایجاب می‌کند نامزدها و هواداران آن‌ها از تخریب، تهمت و سیاه‌نمایی خودداری کنند و صرفا برنامه‌های خود را اعلام و تبیین کنند.

صدور رای بدوی پرونده «فلاحتی» نظرآباد

رئیس کل دادگستری استان البرز بخش دیگری از سخنان خود را به اقدامات دستگاه قضایی در خصوص پرونده موسوم به «فلاحتی» و چند پرونده دیگر اختصاص داد و تشریح کرد: رسیدگی به پرونده فلاحتی به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه در استان در دستور کار قرار گرفت که رای بدوی این پرونده در نظرآباد صادر شده و هم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد که با تعیین شعبه ویژه در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

۱۲متهم در پرونده اداره برق

وی با اشاره به بازداشت برخی از مدیران شرکت توزیع برق و متهمان دیگر به اتهام دریافت وجوه غیرقانونی جهت اعطا انشعاب برق با گزارش و رصد اداره کل اطلاعات استان متذکر شد: کل مبلغ رشوه رد و بدل شده در این پرونده حدود ۲۰ میلیارد تومان است و پرونده در دادسرای کرج در حال رسیدگی است و ۱۲ نفر متهم هستند که از این تعداد، فقط سه نفر از کارکنان شرکت توزیع برق استان البرز و تهران و ۹ نفر دیگر از کارکنان شرکت برق نیستند.

روند صدور رای ابطال مزایده واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره)

نماینده عالی قوه قضائیه دراستان البرز صدور رای قطعی مربوط به ابطال واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را دیگر اقدام مهم مجموعه دادگستری کل استان در روزهای اخیر برشمرد و بیان کرد: برندگان مزایده واگذاری بیمارستان نتوانستند در مدیریت این مجموعه عملکرد مناسبی داشته باشند و با توجه عدم رعایت مقررات در فرایند مزایده و واگذاری بیمارستان، از طرف بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری‌های استان در خصوص عدم رعایت شرایط مزایده به طرفین برندگان مزایده طرح دعوی شد که متعاقب رسیدگی و برگزاری جلسات متعدد دادگاه بدوی و تجدیدنظر، با صدور رای از دادگاه حقوقی کرج و تایید آن از سوی دادگاه تجدیدنظر استان، واگذاری ابطال و ضمن صدور حکم به استرداد بیمارستان از تضییع حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بیت المال جلوگیری شد.

توافق بنیاد شهید و سازمان همیاری های استان البرز در مورد بیمارستان امام خمینی(ره)

 رئیس کل دادگستری استان ضمن تشکر از پیگیری‌های مکرر حضرت آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در خصوص حل مشکل بیمارستان و نیز تعامل و همراهی استاندار البرز اظهار کرد: با پیگیری قرارگاه صیانت از بیت المال دادگستری کل استان، توافقات خوبی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری های استان به عنوان مالکین بیمارستان در خصوص نحوه اداره و فعالیت بیمارستان و نیز پرداخت دیون و حقوق و معوقات پرسنلی صورت گرفته و در آینده نزدیک جزئیات این توافقات به اطلاع عموم خواهد رسید.

قاضی ویژه پرونده «فلاحتی» دادستان نظرآباد شد

فاضلی هریکندی در ادامه با اشاره به انتصاب یوسف رزقی به عنوان رئیس دادگستری فردیس، روح‌الله احمدی را به عنوان رئیس دادگستری نظرآباد و سامان قاضی زاده را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های جدی در استان البرز استفاده از مدیران بومی بوده که خوشبختانه غالب مدیران دادگستری استان، یا از فرزندان این منطقه بوده و یا اکثر یا تمام دوران خدمت قضایی خود را در دادگستری کل استان گذرانده‌اند.

وی به تبیین انتظارات خود از مدیران جدید پرداخت و گفت: اجرا و پیگیری برنامه‌های ابلاغی شورای تحول دادگستری استان از جمله برنامه عملیاتی ششماهه اول سال جاری که بر اساس سند تحول قضایی و نیازهای بومی استان تدوین شده، ارتباط و تعامل با کارکنان قضایی و اداری، تکریم مراجعان و تعامل سازنده و متقابل با امام جمعه، دستگاه های اجرایی و انتظامی و شورای تامین شهرستان با حفظ استقلال قضایی از انتظارات جدی است. 

در پایان این مراسم از خدمات یوسف رزقی رئیس دادگستری فردیس در نظرآباد تقدیر شد و به جای وی روح الله احمدی معرفی شد که پیش از این دادستان نظرآباد بود. همچنین سامان قاضی‌زاده که معاون قضایی دادگستری نظرآباد و قاضی ویژه رسیدگی به پرونده شرکت فلاحتی بود به عنوان دادستان جدید نظرآباد معارفه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات