جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وزیر صمت اعلام کرد؛

برابری حجم سرمایه‌گذاری گروه صنعتی زر با سرمایه گذاری شرکت ملی مس

وزیر صمت با بیان اینکه به مجاهدان اقتصادی کشور بی‌مهری شده و با این کار موجب فرار سرمایه از کشور شدیم، گفت: حجم سرمایه گذاری گروه صنعتی و پژوهشی زر با سرمایه گذاری شرکت ملی مس برابری می کند.

به گزارش روز شنبه رمزگشانیوز  «علیرضا رزم حسینی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با حضور استاندار البرز، رئیس دادگستری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که در نمایشگاه دائمی تهران برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های گروه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی بخش خصوصی اظهار کرد: در گروه صنعتی و پژوهشی زر از شرکت‌های فعال حوزه بخش خصوصی، مقرر شده است که سرمایه گذاری دو میلیارد یورویی انجام شود.

وی افزود: این رقم سرمایه گذاری معادل حجم سرمایه گذاری در شرکت ملی مس ایران است که در بخش دولتی فعال است، این کار خیلی ارزشمند است و فعالان بخش خصوصی مجاهدان اقتصادی هستند.

وزیر صمت با بیان اینکه ما راه را اشتباه رفته‌ایم و در مدت ۴۰ سال گذشته به این مجاهدان اقتصادی ایران بی مهری کرده و موجب فرار سرمایه شدیم، بیان کرد: این مسئله سبب شد که سطح سرمایه گذاری در ایران کاهش پیدا کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه به عنوان خدمتگذار مردم در حوزه کاری خود اعتقاد دارم که این وزارتخانه از لحاظ بروکراسی اداری و پرسنل باید بسیار کوچک باشد، ادامه داد: رسالت اصحاب رسانه و رسانه‌های جمعی از جمله صداوسیما باید معرفی مجاهدان اقتصادی فعال بخش خصوصی به جامعه جوان کشور باشد تا اینگونه قشر جوان نا امید نباشد.

وی گفت: باید قشر جوان جامعه ببیند که بزرگانی مانند مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر و فعال در حوزه بخش خصوصی چگونه هزاران نفر را مشغول به کار کرده است.

وزیر صمت افزود: باید برنامه‌های آموزشی توسط صاحبان صنایع و فعالان به خصوص از طریق تلویزیون پخش شود تا برای بینندگان و مخاطبان آن برنامه توضیح دهند که چگونه از یک کارگاه زیرپله‌ای کار تولید را شروع کرده و در ادامه به ایجاد کارخانه های بزرگ در کشور رسیده اند.

وزیر صمت بیان کرد: فعالان موفق بخش خصوصی باید از تجربیات موفق خود در عرصه اقتصاد برای جوانان سخن بگویند و نباید اجازه دهیم که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند هر روز ناامیدی شوند و شاهد خروج فرزندان نابغه و باهوش ایرانی از کشور باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات