جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 طرح تام برای تامین مالی تولید به میدان آمد

رئیس سازمان صمت استان البرز از اجرایی شدن طرح تام به منظور تامین مالی واحدها و پروژه‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در این استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  «رامین ربیعی» با اشاره به حمایت های وزارت صمت از بخش تولید، بیان کرد: با توجه به امضاء تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در راستای کمک به تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت در این بخش، فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان البرز می‌توانند به منظور استفاده از طرح تام به سامانه https://www.behinyab.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای تامین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت و بر اساس برنامه‌های وزارت صمت برای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب، اجرای هرچه بیشتر نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیر نفتی، احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح های فناورانه و تامین مالی اصناف در سطح استان پرداخت خواهد شد.

«ربیعی» افزود: حمایت از فعالان در عرصه صنعت، معدن و تجارت در استان البرز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه اقتصادی استان همواره موردتوجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدامات متعدد و قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و درگردش موردنیاز فعالان اقتصادی است که استان البرز توانسته طی سه سال اخیر بصورت مداوم رتبه اول را در این زمینه کسب نماید.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز ادامه داد: در همین رابطه بر اساس شعار سال و لزوم پشتیبانی هرچه بیشتر از عرصه تولید و رفع موانع از مقابل آن، ظرفیت‌های خوبی برای تامین مالی مورد نیاز فعالان این عرصه درنظر گرفته شده که «طرح تام» یکی از این موارد است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پویایی تولید استان داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این تسهیلات با سهولت هرچه بیشتر به متقاضیان پرداخت شود و در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، افزایش تولید و همچنین افزایش فرصت‌های شغلی استان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات