شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قابلیت جدید گوگل فوتوز برای حفاظت از حریم خصوصی

در به‌روزرسانی جدید Google Photos یک برگه Documents افزوده شده تا به فرایند یافتن اسناد در مجموعه عکس به کاربران کمک شود.

به گزارش رمزگشانیوز در به‌روزرسانی جدید Google Photos یک برگه Documents افزوده شده تا به فرایند یافتن اسناد در مجموعه عکس به کاربران کمک شود. این قابلیت مشخصا از این بابت می‌تواند مفید واقع شود که کاربران معمولا از اطلاعات شخصی، خصوصی یا دیگر اطلاعات مهمشان بیش از آنکه تصور می‌کنند عکس می‌گیرند.
 
و به نقل از اسلش‌گیر، اگر مثلا شما عکسی از گواهینامه رانندگیتان گرفته‌اید، آن را به اشتراک گذاشته‌اید، و بعدا آن را فراموش کرده‌اید، شاید لازم باشد که اطمینان حاصل کنید که حواستان به آن فایل باشد.
 
البته این سوال مطرح می‌شود که چرا باید یک عکس این‌چنینی را حذف کرد؟ دلیل آن این است که اگر کسی به آن تصویر دسترسی پیدا کند انگار به خود اطلاعات هویتی شما دست یپدا کرده است. و این تنها بخش کوچکی از مجموعه کاملی از اسنادیست که در طی سال‌ها روی دستگاه‌های هوشمندتان ذخیره کرده‌اید.
 
برای اینکه ببینید در این مدت چه چیزهایی از شما در حساب ابری گوگلتان ثبت شده، ابتدا اپ گوگل فوتوز را آپدیت کنید و سپس روی دکمه «جستجو» بزنید. در آنجا چند بخش خواهید یافت از جمله افراد people، مکان‌ها places و چیزها things که اکنون اسناد document هم به آن اضافه شده است.
 
اگر شما در آنجا فایلهایی را پیدا کنید که ترجیح می‌دهید بر روی سرورهای گوگل باقی نمانند، عکس مورد نظر را لمس کنید و روی دکمه حذف (Delete) بزنید. با این حال وقتی این کار را انجام دادید، فایل مورد نظر در واقع هنوز کاملا از سرورهای گوگل حذف نشده است. هنوز لازم است تا به کتابخانه (Library) بروید و گزینه سطل آشغال (Trash) را لمس کنید. در سطل آشغال، فایل‌های حذف شده‌تان را خواهید دید که تا 60 روز نگهداری می‌شوند. حالا با حذف آنها دیگر به طور کامل و واقعی عملیات حذف فایل به پایان رسیده است.
  
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات