جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

مشارکت در انتخابات یعنی تقویت قدرت ملی

نماز عبادی سیاسی جمعه ده اردیبهشت شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج، اقامه شد.

به گزارش رمزگشانیوز بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ده اردیبهشت باتوجه به اهمیت انتخابات پیش رو ، گفت: امروز مشارکت در انتخابات یعنی تقویت قدرت ملی چون مشارکت مردم و ایستادگی آن‌ها موجب شده است تا نقشه‌های دشمنان با شکست روبه‌رو شود. پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی‌اثر بودن هر نوع تحریم و تهدید بوده و اینکه مردم پایبند به آرمان‌ها و اعتقاداتشان هستند. راهبرد دشمن در آستانه انتخابات تلاش برای کم‌رنگ کردن حضور است تا اقتدار را کم کند و بتواند با فشار به مطالباتش برسد.

وی با نزدیک شدن به شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام، بیان کرد: انسان دچار عجز و ناتوانی در بیان می‌شود وقتی فهرست مناقب امام را می‌بیند. شما فقط یک نگاه اجمالی به بحث فقرزدائی از جامعه و جلوگیری از غارت بیت‌المال در حکومت چندساله حضرت که در این مدت سه جنگ تحمیلی و ناجوانمردانه را هم فرماندهی کردند بیاندازید. قطعاً با چالش‌های فراوان اقتصادی روبرو بودند، اما حضرت بدون اغماض مسئله را دنبال کردند، خود حضرت فرمودند: در زمان من در کوفه به‏عنوان بزرگ‌ترین شهر جهان اسلام، وضعیت را طوری قراردادم که همه مردم از حداقل‌های زندگی‏ یعنی سرپناه، گندم برای تغذیه و آب سالم برخوردار باشند.

امیرالمومنین الگوی مردم و مسئولین

وی بابیان اینکه سراسر زندگی حضرت علی علیه‌السلام را کار و تلاش پرکرده بود ، بیان کرد: سراسر زندگی امام علیه‌السلام را کار و تلاش و تولید پرکرده است و درعین‌حال کم‌مصرف و قانع زندگی می‌کردند و قسمت اعظم دارائی خودشان را خرج فقرا می‌کردند. یعنی هم در تولید و هم در مصرف و هم در توزیع از بهترین روش‌ها استفاده می‌کردند که امروز اگر بخواهیم نام‌گذاری کنیم همان اقتصاد مقاومتی است.

امام‌جمعه کرج با الگو خواندن زندگی امام برای مردم و مسئولین، بیان کرد: روش امام برای مسئولین، الگوی مدیریت جهادی و برای مردم الگوی چگونه مصرف کردن است. کدام مسئول نظام چنین مشی و روشی را دارد؟ درحالی‌که همه باید این‌گونه باشند. یا زندگی امیرالمؤمنین که با قرآن عجین است. روایتی را فر یقین از رسول خدا نقل می‌کنند که فرمود: علی من القرآن و القرآن مع علی لا یفترقان حتی یردا علیَّ الحوض. یعنی امیرالمؤمنین با قرآن معیت دارد. یعنی تمام شراشر وجودی و جان و قلب علی علیه‌السلام با حقائق قرآن یکی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قران کریم، بیان داشت:این شخصیت عظیم تنها بود و این تنهایی و غربت و تخریب وجهه از زمان رسول خدا شروع شد، و ادامه داشت تا زمان شهادت و حتی بعد از شهادت که قبرش تا نزدیک صدسال مخفی بود. اما این وعده راداریم که برنامه‌های امیرالمؤمنین را حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه تکمیل می‌کنند در آیه ۵۵ سوره مبارکه نور فرمود: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَمَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ.

شب قدر، شب رقم خوردن مقدرات

وی با بیان اینکه شب قدر شب نوشته شدن مقدرات برای افراد است، گفت: شب قدر شب بزرگی است که مقدرات و سرنوشت همه افراد و موجودات در آن سال بر اساس حکمت الهی تعیین می شود. علی بن ابراهیم قمی در تفسیرش می‌گوید: فرشتگان و روح‌القدس، در شب قدر، بر امام زمان علیه‌السلام نازل می‌شوند و آنچه را از مقدرات سالانه بشر، نوشته‌اند، به او تقدیم می‌دارند. باید کاری کنیم که محروم نباشیم.

خرید کالای ایرانی،امنیت شغلی کارگران

نماینده رهبر معظم انقلاب با تبریک روز جهانی کارگر، بر خرید کالای ایرانی تاکید و اظهار کرد:۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. این روز را به همه کارگران عزیز و مجاهدان عرصه تولید تبریک عرض می‌کنم. سال رفع موانع تولید و پشتیبانی‌هاست. این مهم واقع نمی‌شود مگر باقدرت و توانائی هائی که کارگران دارند. یکی از موارد تقویت منافع ملی تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در رشته‌های مختلف است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر امنیت شغلی در بین کارگران ، گفت:در این روزها که مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه را دچار سختی کرده کارگران نسبت به دیگران آسیب بیشتری را تحمل می‌کنند که سخت‌ترین آن‌ها از دست دادن فرصت شغلی است که همت و تدبیر بیشتر مسئولین اجرائی و کارفرمایان را در ایجاد امنیت شغلی می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب، که فرمودند: یک مسئله، مسئله امنیّت شغلى کارگر است؛ اگر ذهن کارگر مشغول باشد که آیا فردا در این کارگاه خواهد بود یا نه، دستش به کار نمی‌رود؛ گفت: باید امنیّت شغلى به وجود بیاید؛ این هم راه‏هایى دارد، این هم باز از مسؤولیّت‏هاى مسؤولین گوناگون دولتى و مدیران و کارفرمایان و دیگران است؛ فقط هم مربوط به وزارت کار نیست؛ به بخش‏هاى مختلف ارتباط پیدا مى‏کند؛ باید کارى کنند که امنیّت شغلى وجود داشته باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه یکی از راه‌های امنیت شغلی ترویج خرید کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: تعطیلى کارگاه‏ها جزو آفت‏هاى بزرگ است؛ جزو مصیبت‏هاى کارگر، یکى این است که این کارگاه تعطیل بشود. به نظر من امنیت شغلی را با ترویج خرید کالای ایرانی باید بالا برد. چون محصول کار کارگر ایرانی است. یکی از مهم‌ترین موانع تولید مسئولینی هستند که دلداده غرب هستند و چشم به بیگانه دارند و فرصت رشد به داشته‌های داخلی نمی‌دهند که امیدواریم این مانع تولید به‌زودی مرتفع بشود.

معلم، انسان ساز است

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک روز معلم، تصریح کرد: روز معلم، یعنی روز بزرگداشت عشق و تجلیل از عزیزان گمنامی که از جان خود برای تربیت اخلاقی و رشد علمی فرزندان کشور ایثار کردند تا فردایی پرنشاط و پر امید و باعظمت داشته باشند. روز بزرگداشت و پاسداشت بزرگوارانی است که سنگر علم و دانش را به‌خوبی پاسداری کردند و سربازانى با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

وی با مهم خواندن نقش معلم در جامعه گفت: معلم، چون نقش انسان ‏سازى دارد کاری خدایی می‌کند و در مسیر انبیاء الهی حرکت می‌کند. معلم است که می‌تواند دانش‌آموز را پرانگیزه و با اهداف متعالی و متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی جهت داده خدمت گذار مردم و کشور و دین پرورش دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه مدارس مورد هجمه‌های فرهنگی توسط استکبار جهانی قرارگرفته‌اند، اظهار کرد: معلم و مدرسه مورد طمع دشمنان اسلام و نظام قرار دارد. استکبار جهانی و به خصوص آمریکا در راستای نفوذ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی باهدف «مهار»، «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار» نظام اسلامی تلاش دارد که در سیستم آموزشی نفوذ کند تا به این وسیله بر اذهان و باور آینده‌سازان کشور تأثیر بگذارد و لذا می‌بینیم که برای عملیاتی شدن اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ هر کاری می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از وزارتخانه‌های مهم دولت اسلامی وزارت آموزش‌وپرورش است، بیان کرد: قبلاً هم‌عرض کردم یکی از وزارتخانه‌های مهمی که در دولت اسلامی حتماً باید یک اسلام‌شناس و مجتهد در رأس آن باشد همین وزارتخانه است. تا بتواند هدفمند، نظام آموزشى را با در نظر گرفتن مبانى فکرى و اندیشه‌ای‏ اسلام، هدایت کند و تناسب لازم بین محتواى آموزشی  با مهارت‏هاى حرفه‏اى و شغلى موردنیاز و انگیزه خدمت‌رسانی به جامعه را در دانش آموزان برقرار کند.

مسئول دیپلمات نه دیپلماسی را فهمیده و نه میدان را / قدرت دیپلماسی به خاطر قدرت میدان است

وی بابیان اینکه بی‌انصافی به مرد میدان باعث سوءاستفاده معاندان شده است، بیان کرد: تذکری هم در رابطه با این جریانی که این روزها راه انداخته‌اند و نسبت به مرد میدان بی‌انصافی کردند و منشاء سوءاستفاده معاندان شد عرض کنم. اولاً اینکه گفته می‌شود نفوذ مسئله جدی است خودش را در اینجاها نشان می‌دهد نشت اطلاعات مهم از خود آن مطالبی که لو رفته مهم‌تر است و باید زودتر ترمیم شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه تاکید کرد: مطالبی خلاف واقع که امنیت ملی و اقتدار ما را نشانه رفته بود البته مردم بصیر ما به‌خوبی حرکت‌های انتخاباتی را تشخیص می‌دهند اما حتماً باید با این گفتمانی که راه انداخته‌اند و آثاری که دارد مرزبندی خودمان را اعلام کنیم و در تبیین جریانی که اشخاص در مواقع لزوم آن را نمایندگی می‌کنند تلاش کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر سؤال از رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در مجلس گفت: در این جنگ روایت‌ها و بازی سیاسی عده‌ای دانسته یا ندانسته منافع ملی و امنیت ملی را حراج می‌کنند. این را قبلاً عرض کردم بازهم می‌گویم تا دیر نشده مجلس محترم برای ثبت در تاریخ سؤال از رئیس‌جمهور و بعض از وزراء را در دستور کار خود قرار دهد ولو آن‌ها پاسخ ندهند.

وی با بیان اینکه الان در یکی از حساس‌ترین زمان‌های بعد از انقلاب قرار داریم، اظهار کرد: ازنظر زمانی در یکی از حساس‌ترین زمان‌ها بعد از انقلاب قرار داریم و مشکلات عدیده به خصوص اقتصادی که ناشی از سوء مدیریت و بی‌تدبیری است مردم را به‌سختی انداخته و درست در وقتی‌که باید مردم را برای شرکت در انتخابات پرشور و سرنوشت‌ساز دعوت کنیم و آماده کنیم مسائل انحرافی را مطرح می‌کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف  نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: حرف‌های خلافی که زده‌شده مطالب مهمی است که فقط با گفتن اینکه مواضع شخصی بوده کار را تمام نمی‌کند شورای امنیت ملی و دستگاه‌های مربوطه باید دنبال کنند و قاطعانه عمل کنند تا شاهد موارد دیگر در آینده نباشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قدرت دیپلماسی به خاطر قدرت میدان بوده است، گفت: متأسفانه مسئول دیپلماسی کشور جوری تحلیل می‌کند کانه نه دیپلماسی می‌فهمد و نه میدان را می‌شناسد. همه می‌دانند که دیپلماسی و میدان هر دو باهم برای امنیت ملی و اقتدار ملی کار می‌کنند. اگر در دیپلماسی قدرتی هم داشتید به خاطر قدرت میدان بود. آقای وزیر توضیح دهند در این سال‌های مسئولیت، تا چه مقدار برای دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی اقدام کرده‌اند.

وی به اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید سردار سلیمانی افزود: همه می‌دانیم که سردار سلیمانی شخصیت کم‌نظیری که به خاطر ویژگی‌های متعددی که داشت به تنهائی برای جبهه بزرگ مقاومت و ایران اسلامی سرمایه است و روش او در مسائل گوناگون از او یک مکتب ساخت.که اگر دوستان زمینه تحقیق بیشتر در مکتب سلیمانی را از فرصت پیش‌آمده دنبال کنند مطلوب است. هم دیپلماسی را آموزش می‌دهد هم مبارزه و جهاد را. امروز همه ما موظفیم در قبال منافع ملی، امنیت ملی، اقتدار ملی، وحدت ملی، سرمایه‌های ملی و اعتماد عمومی حساس باشیم و این‌ها را به مخاطره نیاندازیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه خط نفوذ از ابتدا با ترور شروع شد و اخیراً هم‌دست به همین کار می‌زنند، بیان کرد: خط نفوذ از اول انقلاب کارش را با ترور شروع کرد که اخیراً هم اقدامات تروریستی داشته‌اند اما بعداً نفوذ در مراکز حساس صنعتی و هسته‌ای در دستور کارشان قرار گرفت تا اطلاعات حساس را ببرند و اخلال در کار و فعالیت مراکز ایجاد کنند. همچنین نفوذ در دستگاه‏هاى حساس تصمیم‏گیرى و تصمیم‌سازی کشور و تلاش براى اثرگذارى در نظام محاسباتى مسؤولین کشور. برای تحریف واقعیت طوفان تویئتری راه می‌اندازند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: در جهان حاضر کسی برنده است که داستانش پذیرفته شود؛ این جمله «جوزفنای»، پژوهشگر سیاسی آمریکائی، کلیدی‌ترین استراتژی رسانه‌های دنیا را بیان می‌کند. یعنی جنگ روایت‌ها. جنگی که هر طرف سعی می‌کند داستان خودش را به‌عنوان حقیقت جا بیندازند. «روایت» آن چیزی است که واقعیت بیرونی را برای ما بازنمایی و تفسیر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ روایت‌ها بیان کرد: اما این روایت، بسته به اینکه از زاویه نگاه چه کسی باشد، متفاوت است. در جنگ روایت‌ها واقعیت‌ها بنا به انگیزه‌ها، رفتارها، تربیت، فرهنگ، عوامل اقتصادی و فردی بازنمایی می‌شوند و وقتی آدم‌ها باهم تعارض منافع پیدا کنند، بین روایت‌هایشان جدال شکل می‌گیرد. جریان تحریف با شیوه جنگ روایت‌ها فقط اطلاع‌رسانی نمی‌کند بلکه در عرصه فکری و ذهنی، برای تصاحب افکار عمومی تلاش می‌کند. تا حقائق و واقعیت‌ها را منحرف کند و روایت غالب را تعیین کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه افکار عمومی تحت سیطره روایت غالب است، اظهار کرد: افکار عمومی همواره تحت سیطره‌ روایت غالب است. مهم‌ترین هدفِ جنگ روایت‌ها روایت معکوس و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره یک موضوع خاص است تا از این طریق افکار عمومی را به آن موضوع حساس کرده و بر اساس اطلاعات و آماری که به آن‌ها می‌دهند افکار عمومی را با اهداف از پیش تعیین‌شده و مغرضانه خود بمباران رسانه‌ای کنند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات