پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اضافه شدن طرح جدید به پروتکل بهداشتی المپیک توکیو

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ طرح جدیدی را به پروتکل‌های بهداشتی این بازی‌ها اضافه می‌کنند.

به گزارش رمزگشانیوز  از مهر؛ مدیران کمیته بین المللی المپیک (IOC) و مسئولان فدراسیون های جهانی در رشته های مختلف در طرح پیشنهادی ژاپنی ها برای «تست روزانه کرونا» گنجانده شده اند. البته این طرح در صورتی برای این افراد اجرا می شود که آنها با ورزشکاران تماس نزدیک داشته باشند. 

سایت kyodo news با اعلام این طرح و به نقل از منابع نزدیک به آن، اعلام کرده که شناسایی به موقع آلودگی های ناشی از ابتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس در جریان المپیک هدف از انجام آن است. 

پیش بینی می شود طرح جدید مبنی بر آزمایش روزانه از مسئولان خارجی در جریان المپیک به شرط تماس نزدیک با ورزشکاران، به عنوان یکی از دستورالعمل های مبارزه با کووید ۱۹ در «کتابچه بازی ها» لحاظ شود. 

این طرح در حالی ارائه شده که در اولین نسخه از دستورالعمل های مبارزه با کرونا در جریان المپیک که ماه فوریه منتشر شد، اینگونه عنوان شده بود که مقامات «به طور منظم» مورد آزمایش قرار می‌گیرند اما سازمان دهندگان در آخرین نسخه مشخص کردند که فراوانی غربالگری به میزان ارتباط آنها با ورزشکاران بستگی خواهد داشت.

کمتر از سه ماه تا بازی های المپیک باقی مانده و دولت و کمیته برگزاری بازی ها کماکان اولویت خود را بر محافظت از سلامت شرکت کنندگان و مردم ژاپن قرار داده اند. 

پیش از این چندین مقام اعلام کرده بودند که ورزشکاران و مربیان بیشتر از طریق آزمایش های بزاقی در طول بازی های توکیو هر روز مورد آزمایش قرار می گیرند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات