پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 با حضور استاندار البرز؛

سامانه رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی رونمایی می‌شود

نماینده  عالی دولت در استان البرز از رونمایی از یک طرح دانش‌بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره‌وری حداکثری، خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «عزیزاله شهبازی» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح و ایده از سوی «عبدالله مخبر» رییس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش‌بنیان مطالعات لازم برای تحقق آن را انجام داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده‌اند.

شهبازی گفت: از ابتدای حضورم در استان به ارزش و اهمیت اراضی کشاورزی استان واقف بوده‌ام از این رو تاکنون اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در این خصوص را نداده و بر حفظ فضای سبز و هویت باغ شهری استان تاکید داشته‌ام.

وی افزود: اکنون نیز از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رییس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت و برای رونمایی و بهره‌برداری از آن نیز شخصا حضور خواهم یافت.

استاندار البرز گفت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره‌ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره‌وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

وی افزود: البرز باوجود مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی‌جات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات