جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

به همت مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج

وبینار بزرگداشت روز معمار برگزار می‌شود

مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به مناسبت بزرگداشت نهمین دوره روزر معمار، وبیناری را با عنوان «توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری برای ورود به بازار کار حرفه‌ای» برگزار می‌کند.

به گزارش رمزگشانیوز «سید مرتضی سادات حسینی»، سرپرست مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با اعلام این خبر افزود: از آنجایی که این مرکز دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز معمار را از سال 1390 تاسیس کرده است، هر سال برنامه‌های ویژه این روز را با موضوعات مختلف با حضور اساتید بزرگ معماری برگزار می‌کند.

وی گفت: این برنامه‌ها به عنوان اولین مجموعه سمینارهای تخصصی محسوب می‌شود که در ده سال اخیر در استان البرز برگزار شده است.

دکتر «سعید امیری»، معمار و مدرس دانشگاه و دبیر برنامه‌ریزی این رویداد نیز با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز معمار گفت: هدف از برگزاری این سمینارها، علاوه بر بزرگداشت روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی، ارتقای دانش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری با دعوت از اساتید صاحب نام و صاحب اندیشه در این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به موضوع وبینار نهمین دوره بزرگداشت روز معمار افزود: با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان معماری و لزوم فراهم آمدن فرصت‌های شغلی برای دانشجویان، نیاز است که دانشجویان به یک سری از مهارت‌ها جدا از مهارت‌های آکادمیک دسترسی پیدا کنند تا بتوانند وارد بازارهای کار شوند.

دکتر امیری، مدیر استودیوی معماری وندا اظهار کرد: بازار کار حرفه‌ای در ایران تفاوت‌ها و نیازهایی دارد که شاید بخشی از آن نیازها در دانشکده به صورت مهارت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و بخشی نیز تامین نمی‌شود؛ بنابراین فارغ‌التحصیل معماری پس از دانشگاه باید به یک سری توانمندسازی‌ها و مهارت‌هایی برسد که بتواند به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع این وبینار اذعان کرد: خیلی از فرصت‌های شغلی وجود دارد که با توجه به توانمندی‌های پایین فارغ التحصیلان، این فرصت‌ها خالی مانده و نیرویی برای آن ها جذب نمی‌شود که در این وبینار با ارائه راه حل‌هایی توسط اساتید صاحب نظر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

لازم به ذکر است این وبینار روز یکشنبه 5 اردیبهشت ساعت 16 الی 18 در سامانه رویتاب به آدرس http://www.roytab.ir برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.


انتهای پیام/ 
  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات