سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

با حضور وزیر ورزش؛

آخرین وضعیت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بررسی شد

آخرین وضعیت تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی  فرنگی روز پنجشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان؛ رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون کشتی در ساختمان سئول بررسی شد.

به گزارش رمزگشانیوز  از ایرنا، در این نشست «علیرضا دبیر» با قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گزارشی از چگونگی برگزاری مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا در ۲ رشته فرنگی و آزاد قزاقستان ارائه و برنامه و زمان‌بندی اردوهای سه ماه آینده تا بازی‌های المپیک را تشریح کرد.

در این جلسه پس از بررسی نتایج کسب شده در رقابت‌های قزاقستان و شرایط ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی، تمهیدات لازم برای حضور مقتدرانه کشتی گیران اعزامی به مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رییس فدراسیون کشتی، حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را در کسب موفقیت‌های کشتی موثر توصیف کرد و تداوم این پشتیبانی ها برای هرچه بهتر برگزار شدن اردوها برای آماده سازی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را خواستار شد.

نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش با کسب ۳ سهمیه در پیکارهای گزینشی المپیک در قاره آسیا آلماتی، تعداد سهمیه‌های ایران را به ۶ سهمیه رساندند تا قبل از برگزاری مسابقات گزینشی بلغارستان، تنها تیم جهان با سهمیه کامل لقب بگیرند.

دبیر چندی پیش و پس از کسب سه سهمیه المپیک در کشتی آزاد از بودجه ناچیز کشتی گلایه کرد که این با واکنش «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک روبرو شد و در پاسخ به این اظهارات گفت: از این فدراسیون تشکر می‌کنم که با تلاش‌های خود نتایج خوبی بدست آوردند. باید اجازه دهیم که کشتی با ثبات به المپیک برود، امیدوارم دبیر با خزانه‌دار فدراسیون جلسه بگذارد و مسائل مربوط به این کار را از او یاد بگیرد، او با مسائل بودجه‌ای و مالی آشنا نیست، کمیته المپیک ۸.۵ میلیارد تومان به حساب فدراسیون کشتی واریز کرد و امضای خزانه‌دار را هم داریم.

سیدرضاصالحی امیری اضافه کرد: دبیر ۵۵ میلیارد می‌خواهد اما کل بودجه ما برای فدراسیون‌ها برای ۵۲ فدراسیون، ۵۰ میلیارد است. ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای برگزاری ۶ رویداد داریم که یعنی کل بودجه ما برای سال گذشته، ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است. برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۶۶ میلیارد در نظر گرفته شده است. ما نمی‌توانیم کل بودجه را به یک فدراسیون بدهیم. بودجه‌ها بر مبنای شاخصه‌ها توزیع شده و ما با هیچ مدیری بر سر بودجه، چانه‌زنی نداشتیم. در سال گذشته بالاترین مبلغ دریافتی در برگزاری اردوها و کمک‌های ویژه به فدراسیون کشتی بوده است.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات