جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حقوق سربازان سه برابر افزایش یافت

عضو کمیسیون تلفیق و نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزییات افزایش حقوق سربازان از واریز این مبلغ در حقوق پرداختی فروردین ماه خبر داد و گفت: با توجه به کف حقوق سربازان در سال گذشته، امسال با نظر مثبت کمیسیون تلفیق، شاهد افزایش سه برابری حقوق آنها بودیم.

به گزارش رمزگشانیوز از فارس؛ « ابراهیم عزیزی» اظهار کرد : طبق این افزایش حقوق،  تا سقف ۷۲ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی را سربازان دریافت خواهند کرد.

وی تشریح کرد: اگر در سال ۹۹، پایه حقوق یک سرباز عادی میانگین ۴۴۰ هزار تومان بود همین سرباز امروزبه طور میانگین  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.

نماینده شیراز و زرقان افزود: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی، یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

عزیزی در عین حال گفت: سربازان ‌متأهل همچنین سربازان نخبه، حقوق کامل را دریافت خواهند کرد یعنی افزایش حقوق برای این دو گروه صد درصدی است.

او خاطرنشان کرد: این افزایش حقوق در فوق‌العاده عملیاتی در مناطق مرزی نیز دیده شده و  حداقل ۸۰۰ هزار تومان متناسب با درجه سربازان علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می گیرد.

عزیزی در مورد پرداخت هزینه سفر کارکنان وظیفه نیز گفت: بر اساس قانون به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمت‌شان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می‌گرفت اما هم اینک مقرر شد که هزینه سفر به صورت ماهانه در داخل حقوق دیده شود. یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یک بار به سربازان تعلق می‌گرفت، در حال حاضر تقسیم بر سه شده و  هر ماه در فیش حقوقی درج می شود؛ البته مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق از اعمال این افزایش حقوق در فیش پرداختی فروردین‌ماه سربازان خبر داد و گفت:  سربازان و کارکنان وظیفه این افزایش مبلغ را در نخستین حقوق سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات