پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

به افراد متخصص و متدین رای بدهید

آیت الله حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت:چشم ها را باز کنید و به جوان یا میانسال با نشاط مومن و متعهد و متخصص رای بدهید.

به گزارش رمزگشانیوز  آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خبطه های روز جمعه گفت: سعی کنید فضای انتخاباتی رافعال کنید وشور وهیجان حضور حداکثری را با تشویق هم فراهم کنید تا این توطئه خناثان که با عناوین مختلف بر اذهان کارمی کنند تاحضورکم رنگ شوداز کار بیفتد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: کسی که القاء می کند نباید در انتخابات شرکت کرد خائن به مردم و ایران است بیگانه پرستان بر طبل بی قانونی و هرج و مرج می‌کوبند و خیرخواه ملت نیستند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: آن که دلسوز ایران است و رشد و بالندگی ایران را می‌خواهد باید تشویق به شرکت کند.

او با بیان این که در بحث شورا به افراد متخصص و متدین رای بدهید، افزود: راجع به شوراها هم تکرار می کنم رای تان را از روی بصیرت و شناخت و تحقیق بدهید نه قوم گرائی و قبیله محوری که دیده می شود پدرخوانده های اقوام مختلف برای ماندن در قدرت ولو پشت پرده تلاش ها می کنند.

امام جمعه کرج گفت: اساسا از کاندیداها بپرسید برای ورود به شورا چه تخصصی دارند چه توانی دارند و در مدیریت شهری با مشکلاتی که وجود دارد و عده ای از مسئولین شهری با شهر مثل بچه یتیمی که کسی را ندارد و می شود حقش را خورد رفتار کرده‌اند، چه خدمتی می خواهند بکنند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: چشم ها را باز کنید و به جوان یا میانسال با نشاط مومن و متعهد و متخصص رای بدهید.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: نامگذارى ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات و نشأت گرفته از بصیرت الهی حضرت امام ره بود آن هم در زمانی که عده ای در داخل دوگانه حمایت و مخالفت ارتش راه انداخته بودند و از خارج هم حمایت می‌شدند. به خصوص منافقین و کمونیست ها اصرار بر انحلال ارتش داشتند. امام ارتشیان را فرزندان انقلاب و مردم خواند و توطئه را خاموش کرد.

او در ادامه با اشاره به رشادت‌های ارتش در دوران دفاع مقدس افزود: ارتش هم با تقدیم قریب به ۵۰ هزار شهید و تعداد فراوانی جانباز و با حضور در عرصه‌های مختلفِ دفاع از انقلاب و ایران و حراست ازمنطقه خوش درخشید و از کیان اسلام با سه نیروی هوائی و دریائی و زمینی وپدافندهوائی که بعدازانقلاب تاسیس شد حفاظت می کند و در برقراری امنیت کشور نقش مهمی بر عهده دارد. و در پیش آمدهای اجتماعی هم حضور فعال دارند و اخیرا هم برای مقابله با بیماری منحوس با تمام توان در میدان حضور دارند و در برپائی بیمارستان۲هزار تخته در مدت ۲۴ ساعت رکورد جهانی برای خود ثبت کردند.

امام جمعه کرج با اشاره به نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همچنین به نیروی دیگر یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در۲ اردیبهشت سال۱۳۵۸ به فرمان امام ره تشکیل شد نیز تبریک و خدا قوت عرض می کنیم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: قابلیت  و کارآمدی سپاه در مواجهه با مسائل متعددی که برای انقلاب پیش آمد موجب شد تا حضرت امام تقریباًبعد از دو سال از تشکیل سپاه بفرمایند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

او گفت: همین موقعیت ویژه وخاص در خنثی سازی تهدیدات دشمنان و حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در جهان است که او را استکبار جهانی به خصوص آمریکای پلید برای خود تهدید می داند و سپاه که در مقابل تروریسم بین الملل و دولتی قیام کرده و مقابله می‌کند را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد وموج سپاه هراسی راه می اندازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با توجه به اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دوم اردیبهشت، سال ۱۳۵۹ با توجه به شرایطی که پیش آمده بود حضرت امام ره اعلام انقلاب فرهنگی کردند، اول ستاد بود بعدها مسیری راطی کرد و شد شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظیفه دارد دائما مسائل فرهنگی کشور را رصد کند و فعالانه برای فرهنگ و علم، طرح و برنامه داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت :برای این که زودتر به نتیجه مطلوب در عرصه فرهنگ برسیم باید به مسائل بنیادی و معرفتی با توجه به آموزه‌های ثقلین بیشتر توجه کنیم و از پژوهشگاه، پژوهشکده و دانشگاه معتبر و فراوانی که داریم، تعامل بیشتری داشته باشیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان خصومت و دشمنی‌های استکبار جهانی با ایران افزود: نکته ای هم راجع به این خصومت اخیر استکبار جهانی عرض کنم که درست در وسط رایزنی برای گفتگو و مذاکره‌ای که خودشان اصرار دارند با وقاحت تمام به تاسیسات هسته ای حمله تروریستی کرده خسارت وارد کردند. با این کار پیام می‌دهند که فراموش نکنیم دشمن ما هستند.

او با بیان اینکه در مذاکرات باید جلوی زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کرد گفت: البته گاهی این حرکات عکس العمل بلائی است که سرشان آمده با این حال ایران پاسخ مناسب و کوبنده را به موقع خواهد داد.

امام جمعه کرج افزود: آن چه که همه به خصوص مسئولان و بالاخص دستگاه دیپلماسی باید رعایت کنند این است که در مقابل زیاده خواهی‌های مستکبرین یک صدا باید شنیده شود و آن صدای رهبری است که در جلسات متعدد بیان فرموده اند.

او گفت:این خیلی بد است که عده ای از مدیران واداده  پالس دشمن شاد کن می‌فرستند و منفعلانه برای مذاکره با دشمن عجله می‌کنند و برای توجیه دلدادگی خود از مردم صبور و مقاوم که تا امروز همه مشکلات را که به گفته خود آقایان درصد کمی از آن مربوط به تحریم‌ها است؛ تحمل کرده‌اند، مایه می گذارند و بر خلاف نظر حضرت آقا مبنی بر عدم عجله برای مذاکره می گویند برای از بین رفتن مشکلات مردم باید زودتر مذاکره کرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: آیا بعد از این عملیات ترور هنوز باید رفت و مذاکره کرد یا باید عملیاتی نظیر همان که گفته شد تعداد سانتریفیوژها را زیاد و غنی‌سازی را تا ۶۰ درصد افزایش می دهیم بیشتر شود و باید همیشه از موضع قدرت و عزت وصلابت با دشمن سخن گفت، دستگاه دیپلماسی با اروپائی ها که باز عده ای از نیروهای نظامی و انتظامی را تحریم کردند اقدام عاجل داشته باشد.

امام جمعه کرج گفت: این کارها درست در وقتی است که آقایان طرف مقابل را توبه کرده و پشیمان معرفی می‌کنند نه خیر آقا توبه گرگ مرگ است.

او افزود: راجع به تعطیلی مساجد و امور مذهبی مطلبی را عرض کنم و آن این که واقعاً همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک سوال بی پاسخ است که چرا باید به این نحو راجع به این امور عمل شود.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: اما نکته مهم این است همه ما باید به انجام قانون ملتزم باشیم همانطور که رهبری کمال توجه را دارند و طبق نظر دستگاه ها عمل می کنند و این درس است.

امام جمعه کرج افزود: در بحث کرونا همه باید از دستورات ستاد ملی تبعیت کنیم ولی به بعض تصمیمات و نحوه اجرای آن ایراد و اشکال جدی داریم و برای برون رفت هم پیشنهاد داریم که وقتی ابلاغ رسمی شده که چند روز جماعت نه مسجد و کارکردهای مهم آن تعطیل باشد معنا ندارد در بیانی تحریک آمیز معاون یکی از دستگاه های تبلیغی کشور به مساجد استان اعتراض کند .

آیت الله حسینی همدانی  گفت: شما که در مرکز هستید و عضویت هم دارید بروید و پیشنهادات رابه قانون تبدیل کنید واتفاقاً وزیر  بهداشت و درمان پیشنهادات خوبی داده اند ما هم همین ها را مطالبه داریم که باید مطرح کنند و مصوبه بگیرند و ابلاغ کنند اما تا ابلاغ نشده هر کس نمی تواند هرجور دلش خواست عمل کند هرج و مرج می شود.

او افزود:شما فکر می کنید برای رهبری برای ما و اهل ایمان تعطیلی امور عبادی و مساجد و هیئات سخت نیست، سخت است ولی باید راه کارها را پیدا کرد و مطالبه کرد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات