جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۲۰۹۸ داوطلب در شوراهای روستایی البرز ثبت‌نام کردند

رئیس ستاد انتخابات البرز گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۸ نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز «نور محمد فردی» ظهر دوشنبه در ستاد انتخابات استان البرز اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار و ۹۸ نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی روستا در تمامی روستاهای استان البرز برگزار می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد آقایان و ۲۰۷ نفر معادل ۱۰ درصد خانم‌ها بوده‌اند و علاوه بر این‌ها تعداد چندین نفر در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند که مشغول تکمیل پرونده‌های خود هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز بیان کرد: از این تعداد ۶۶ درصد افراد ثبت‌نام شده به صورت حضوری و ۳۴ درصد به صورت الکترونیکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در کلیه روستاهای استان البرز برگزار می‌شود و از طرفی استقبال مردم در تعیین سرنوشت خودشان با وجود خبرسازی‌ها و شایعات بی‌اساس خیلی خوب بوده است.

انتهای پیام/ 

فردی ادامه داد: بیشترین و کمترین فراوانی ثبت‌نام کنندگان؛ زیر دیپلم با ۴۳/۵ درصد بیشترین و کمترین دکتری با نیم درصد است.

وی گفت: در هر صورت آمار ثبت‌نام کنندگان به تفکیک شهرستان‌های استان عبارتند از: ۵۰۶ نفر کرج، ۴۹۹ نفر ساوجبلاغ، ۴۴۸ نفر طالقان، ۲۸۳ نفر نظرآباد، ۲۴۷ نفر چهارباغ، ۷۹ نفر اشتهارد و ۲۵ نفر فردیس بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اظهار کرد: از نظر تحصیلات ۹۱۴ نفر زیر دیپلم، ۵۳۳ نفر دیپلم، ۱۴۹ نفر فوق‌دیپلم، ۳۸۶ نفر لیسانس، ۹۰ نفر فوق‌لیسانس، ۱۱ نفر دکتری و ۱۵ نفر سطح یک حوزوی هستند.

مردم باید بدانند که رأی آنها زینتی نیست

وی بیان کرد در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی نماینده عالی دولت در استان به طور مرتب و منظم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در امر انتخابات بر حسب مورد صورت می‌گیرد، چراکه هیچ فاصله بین مردم و مسئولین نیست بلکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مردم صاحب اصلی انقلاب و ولی‌نعمت ما هستند.

فردی تصریح کرد: در هر صورت مشارکت حداکثری، بی‌طرفی در امر انتخابات، مر قانون از جمله نکاتی است که باید همواره مد نظر همه دست‌اندرکاران انتخابات قرار گیرد.

وی متذکر شد: مردم باید بدانند که رأی آنها زینتی نیست بلکه تک‌تک آرای مردم تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز است و اصولاً قاعده گردش قدرت و دموکراسی این است که مردم خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزند و این امر بهترین شیوه دموکراسی است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات